A néhai Dornier Do-328 típusbizonyítványának tulajdonosa bejelentette, hogy megkezdi a D328eco kifejlesztését: szándékaik szerint költséghatékony és környezetkímélő típus lesz a regionális utasszállítók között, de számos más feladatra is alkalmazható lesz.
A Deutsche Aircraft a 328 Support Services GmbH tapasztalataira és örökségére építve, a német kormány támogatásával belevág a D328eco fejlesztésébe, az egykori Dornier Do-328 típusbizonyítványának tulajdonosaként.
A német repülőgépgyártó több különböző célnak is megfelelő platformként tekint az új modellre, amely jelentős eredményeket érhet el a repülés ökológiai lábnyomának csökkentése terén. A gyártó közlése szerint a típus 15 éven belül megfelelhet a nulla károsanyag-kibocsátási céloknak, amelyet a legtöbb gyártó csak 2050-re ígér.
A D328eco piacra lépését 2025-re tervezik az 50 férőhelyesnél kisebb kapacitású, regionális ingajáratokat teljesítő típusok szegmensében, valamint a többcélú repülőgépek piacán.
A típust kereskedelmi áruszállító, katonai teherszállító, mentő- és betegszállító feladatokra is alkalmazhatják, valamint katasztrófavédelmi feladatokat is elláthat.
A Deutsche Aircraft előrejelzése szerint az utazási szokások megváltoznak, a kereslet áthelyeződik a nagy központi gyűjtő-elosztó repülőterekről a rövid távú, pont-pont és kisebb károsanyag kibocsátású utazásra és szállításra. A légitársaságok ehhez alkalmazkodva átalakítják majd flottájukat, előtérbe kerülnek a kisebb, hatékonyabb, környezetkímélő típusok, amelyekkel közvetlen járatokat indíthatnak a jelenleg nem kiszolgált útvonalakon.
A teljesen újratervezett pilótafülke és a legújabb avionikai rendszerek biztosítják, hogy a jövőben egyetlen pilótával is üzemelhessen a típus, ezzel még hatékonyabbá válhat az üzemeltetése.
A gépre a Pratt & Whitney PW127S típusú hajtóműveket szerelik fel, amely fenntartható üzemanyaggal (SAF) is működtethető, így csökkentve a károsanyag-kibocsátást.
Az újfajta kialakítású utaskabin megnövelt komfortot biztosít majd, valamint megfelel legújabb biztonsági és egészségügyi elvárásoknak is. Ebben a kategóriában fontos, hogy az ülések közötti folyosón az átlagos testmagasságú utasok álló helyzetben is elférnek.
A típus gyártását a lipcsei repülőtéren helyet kapó, új folyamatokat és modern technológiákat használó, teljesen papírmentesen működő gyártósoron végzi majd a Deutsche Aircraft.
Amint arról korábban beszámoltunk, a Dornier Do-328 programot az amerikai Sierra Nevada Corporation (SNC) vásárolta meg (ennek leányvállalata a fejlesztésben részt vevő 328 Support Services GmbH), azzal a céllal, hogy a meglévő üzemeltetők támogatása mellett újraindítsa a típus modernizált változatának gyártását.
The journey to a more sustainable future starts here. Join us. #DeutscheAircraft pic.twitter.com/MCa2otjLhg
— Deutsche Aircraft (@Deu_Aircraft) December 8, 2020