Jogi eljárást kezdeményezett öt korábbi dolgozója és a Mitsubishi repülőgépgyártó részlege, meg annak USA-beli partnere ellen a kanadai Bombardier. Azzal vádolja őket, hogy a munkavállalók a C Seriesről és az üzleti Global típusról információkat loptak ki a japán cég megbízásából, amikor átigazoltak oda.

A kanadaiak szerint a japán cég MRJ típusához használják az információkat (Fotó: Mitsubishi)

Négy egykori vezető mérnökét és a repülési tesztek igazgatóját, valamint a Mitsubishit és a japán cég USA-beli partnerét, az AeroTEC-et a Bombardier ipari kémkedéssel vádolja – írja a flightglobal.com portál.

A napokban kezdeményezett jogi eljárás iratai szerint a kanadai gyártó úgy véli, érzékeny információkat loptak ki a volt dolgozói a japán vállalat megbízásából, amikor átigazoltak annak MRJ programjához.

A seattle-i székhelyű AeroTEC azért érintett az eljárásban, mert a Mitsubishi amerikai repülési tesztjeinél működik közre.

A Bombardier beadványa szerint a volt alkalmazottak a céges emailjükről továbbítottak a C Series programról, valamint a Global 7000 és 8000 üzleti repülőgépekről szóló adatokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az immár az Airbus többségi tulajdonában lévő és A220-as típuscsaládként forgalmazott egykori C Series repülési tesztjeinek eredményeit, a hatósági engedélyezési dokumentumokat szivárogtatták ki az irat alapján, a Globalról pedig műszaki adatokat is.

A C Series eplülési tesztadatai és engedélyezési dokumentumai kerülhettek a japánokhoz (Fotó: AIRportal.hu)

A kanadai vállalat közölte, hogy komolyan veszik az ügyet, nem hagyják annyiban, hogy valakik ellopják a szellemi terméküket, és a jogi eljárással azt szeretnék elérni, hogy ne lehessen használni a dokumentumokat.

A Bombardier ugyanis azt gyanítja, hogy az adatokat az MRJ engedélyeztetéséhez használják.

Viszont hangsúlyozzák, hogy az információk nem alkalmasak más típus programjához.

A Mitsubishi cáfolta a portálnak a Bombardier állításait, méltatlannak tartják, és közölték, hogy várják a jogi eljárást. Az AeroTEC egyelőre nem reagált a kérdésekre.

A japánok regionális MRJ típusának programja már többször szenvedett késést, vevő sincs rá túl sok, a repülési tesztek egyébként már évek óta zajlanak.