Röviddel a felszállást követően műszaki hiba miatt visszafordult a Delta Air Lines Boeing 777-ese a Los Angeles-i repülőtérre. A személyzet a felesleges üzemanyagot kis magasságon, lakott területek felett engedte ki, egy iskola udvarán tartózkodó tanulók közül többen rosszul lettek.

Képernyőmentés az alábbi youtube videóból.

A Delta Air Lines 20 éves Boeing 777-200(ER) repülőgépe a légitársaság DL 89-es számú járatát teljesítette volna Los Angelesből Sanghajba nyugati-parti helyi idő szerint kedden délután.

Az N860DA lajstromjelű repülőgép személyzete röviddel a felszállást követően hajtóműhibát észlelt, ezért az azonnali visszafordulás mellett döntött Los Angeles repülőterére.

A hosszú útra induló repülőgép súlya jóval a megengedett maximális leszállótömeg felett volt, ezért a személyzet a felesleges üzemanyagból ismeretlen mennyiséget a szárnyvégeken elhelyezett, erre szolgáló fúvókákon keresztül kiengedett.

A repülőgép ekkor kis magasságon, lakott területek felett haladt. Egy általános iskola udvarán tartózkodók közül 17 gyermek és 9 felnőtt (más értesülések szerint összesen 31 ember) lett rosszul, akikhez mentőt kellett hívni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőgép a hajtóműprobléma észlelésekor mindössze 7 700 láb (2 300 méter) magasan repült, az üzemanyag kiengedésekor, Downey városrész felett pedig mindössze 2 – 3000 láb (kb. 600-900 méter) magasan.

Rendkívül alacsony magasságon engedte ki az üzemanyagot a 777-es. (Forrás: fr24.com)

A szélestörzsű repülőgépek fel vannak készítve arra, hogy kiengedjék a kerozint, egy útmegszakítás esetén a repülőgép tömege így a biztonságos, maximális leszállótömeg alatti értékre csökkenthető. Indokolt esetben a művelet kis magasságon is végrehajtható.

A folyamatot azonban – amennyiben a körülmények lehetővé teszik – a légiforgalmi irányítással koordinálva, megfelelő magasságon kell végrehajtani. Ekkor a kiengedett üzemanyag a levegőben elporlad, elpárolog, és nem éri el a föld felszínét. A légiforgalmi irányításnak azonban ilyen esetekben az üzemanyagát kiengedő repülőgép mögötti és alatti légiforgalmat el kell terelnie bizonyos ideig, mert a kiengedett üzemanyag veszélyes lehet a belerepülő egyéb repülőgépekre is.

Azt nem tudni, hogy a személyzet koordinált-e a légiforgalmi irányítással, hogy extrém alacsonyan, a repülőtér megközelítésének végső szakaszában enged ki üzemanyagot. Az FAA az ügyben vizsgálatot indított.

A repülőgép-üzemanyag nagy mennyiségű és koncentrált belélegzése tanulmányok szerint köhögést, tüdőgyulladást, légzési elégtelenséget, hányást, lázat, eszméletvesztést, aluszékonyságot és egyéb irritációkat okozhat.

Azt nem tudni, hogy miért ‘csak’ az iskolából jelentettek rosszulléteket, miközben a kiengedett üzemanyag bizonyára nagyobb területen érhette el a föld felszínét.