Két éven belül másodszor is elnyerte a Liszt Ferenc reptér üzemeltetője az Európa legjobbjának járó díjat a 15-25 milliós utasforgalmi kategóriájában, a Repülőterek Nemzetközi Tanácsának (ACI) elismerése az iparág egyik legrangosabb kitüntetése, ami az utasok közvetlen visszajelzésein alapul.
Az utasok véleménye alapján 2022 után ismét Európa legjobb légikikötőjének választották az utasok az idén 75. születésnapját ünneplő Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret. A díjat a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) ítélte oda a Budapest Airportnak a 15-25 millió utast kiszolgáló létesítmények kategóriájában, Helsinkivel és Alicantéval megosztva.
„Gratulálunk a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér teljes csapatának a Repülőtéri Szolgáltatás-minőségi Felméréshez kapcsolódó Airport Service Quality (ASQ) Awards-on elért figyelemre méltó eredményükhöz!” – kommentálta a díjat Justin Erbacci, az ACI World főigazgatója a Budapest Airport közleménye szeirnt. Hozzátette: „Az Önöké az ügyfélélmény tekintetében globális szinten az egyik legjobb repülőtér, maguk az utasok szavazatai alapján. A továbbiakban is folytassák a minőségfejlesztést!”
Francois Berisot, a Budapest Airport vezérigazgatója nagy megtiszteltetésnek és büszkeségnek nevezte a közleményben, hogy az utasok ismét a budapesti repülőteret választották Európa legjobbjának. „Ez a legfontosabb visszaigazolás, amit kaphatunk, hiszen az utasok valós időben adnak visszajelzést arról, amiért mi nap mint nap dolgozunk” – hangsúlyozta.
A Budapest Airport minden évben részt vesz a nemzetközi utaselégedettségi felmérésen (Airport Service Quality, ASQ), amelyben az utasok 37 különböző szempont alapján értékelik a repülőtéri szolgáltatásokat. Tavaly a közlemény szerint az utasok általános elégedettségi szintje minden negyedévben meghaladta az 5-ös skálán 4-est, a legjobbra értékelt kritériumok között pedig rendszeresen szerepelt a biztonsági ellenőrzés gyorsasága és gördülékenysége, a repülőtéri személyzet és a biztonsági ellenőrök udvariassága, valamint a terminálokon a tájékozódás.
A felmérést a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (Airports Council International, ACI) végezte, az Amadeus utazástechnológiai vállalat támogatásával. A programban a világ 400 repülőterén kérdezték az utasokat a szolgáltatások színvonaláról még repülőtéri tartózkodásuk során, ezzel biztosítva, hogy friss szempontok alapján tudják értékelni az utasélményt.