A Pratt & Whitney PW1100G hajtóművek közül 189 példányon kell a nagynyomású kompresszorfokozat egyik részegységének idő előtti korróziója miatt cserét végezni. A gyártó közlése szerint a munkát elég a menetrend szerinti karbantartáskor elvégezni, emiatt nem esik ki repülőgép a szolgálatból. Az amerikai repülésfelügyelet egyébként szinte egy időben két direktívát is kiadott a most felfedezett ezen hiba, illetve egy másik miatt.
A számos műszaki problémával küzdő új generációs hajtómű, az A320neo típuscsaládra kifejlesztett Pratt & Whitney PW1100G megint jelentkezik: ezúttal a nagynyomású kompresszorfokozat egyik részegységén találtak idő előtti korróziót.
Az amerikai repülésfelügyelet, az FAA friss direktívája szerint 189 érintett hajtóművön kell az érintett alkotóelemet kicserélni – írja a flightglobal.com portál.
A Pratt közlése alapján viszont nem kell forgalomból kivonni emiatt repülőgépeket, a cserét a menetrend szerinti karbantartások idején el lehet végezni.
A gyártó azt is közölte, hogy ez az újabb hiba nem veszélyezteti az A320neókra szánt hajtóművek gyártásának és Airbus részére történő átadásának felfuttatását. A terv szerinti karbantartások során a más, idő előtti elhasználódás jeleit mutató részegységek cseréje is megtörténhet.
Az FAA-nak egy légitársaság jelezte, hogy sérülést talált a nagy nyomású kompresszorban, a vizsgálat szerint korrózió okozta ezt az újabb hibát is.
A felügyelet egyébként a napokban egy másik direktívát is kiadott, ugyancsak a PW1100G hajtóművekre, és szintén egy légitársasági jelzés alapján, ugyanis a ventilátorlapátok kúpjánál találtak hibát.
Amint arról nemrég beszámoltunk, az immár évek óta tartó problémahalmaz miatt az Airbus telephelyein mostanra százra emelkedett a hajtóművek nélkül, de egyébként készen álló A320neo-változatok száma.