A Washingtonból Párizsba tartó egyik United-járatot teljesítő Boeing 787-8-as egyik akkumulátora túlhevült nem sokkal a megérkezés előtt, és működésbe lépett a biztonsági szellőző is. A gép rendben leszállt, az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal szerint az incidenst nem volt kötelező jelenteni, bár a Boeing tájékoztatta őket az esetről.
A tűzálló acélkazettának és a vészhelyzet esetére megalkotott biztonsági szellőzőnek köszönhetően biztonságban leszállt a United egyik Boeing 787-8-asa Párizsban, miután túlhevült az elülső műszerrekeszben található lítiumionos akkumulátora.
A pilóták a Párizs előtti süllyedéskor észlelték az akkumulátor túlhevülését jelző figyelmeztetést, majd a leszállás után a biztonsági szelepen át akkumulátorfolyadék és füst is távozott.
A Washingtonból érkező repülőgép esete még november 13-án történt, de az Aviation Herald csak a napokban számolt be róla az információira hivatkozva, majd megkereste az amerikai közlekedésbiztonsági hivatalt, az NTSB-t – írja az aero.de portál.
Az NTSB szerint az incidensről nem volt kötelező jelentést tenni, de a Boeing értesítette őket, és mivel nem látták indokoltnak, vizsgálatot sem indítottak.
Mint ismert, nem sokkal a 787-esek első példányainak forgalomba állása után több akkumulátor-túlhevülés történt, ezért egy ideig földre parancsolták a hatóságok a már üzemelő példányokat.
A Boeing pedig kidolgozott egy megoldást, amely tűzálló acélkazettából és a törzsön kivezetett hőálló biztonsági szellőzőből áll, ezzel elkerülhető, hogy a repülőgép szerkezete károsodjon egy esetleges tűz vagy túlhevülés esetén. Emellett természetesen az akkumulátorok gyártásának szigorítását is bevezették.
A portál szerint a Boeing kézikönyve azt írja, hogy a szellőzőn át távozó folyadék és füst hőmérséklete elérheti a 338 Celsius-fokot is, ezért 18 méternél közelebb nem lehet megközelíteni a nyílást, de védőöltözetben is kilenc méter távolságot kell tartani.