Öt éven belül harminc repülőgépre növelnék az IAG holding diszkont hosszú távú járatokra alapított leányvállalata, a Level flottáját. Willie Walsh, a csoport vezérigazgatója arról is beszélt a World Routes konferencián, hogy a megnövelt hatótávú A321LR is kiváló lehet a légitársaságnak. Elárulta, hogy valóban tettek vételi ajánlatot az Air Berlinre, de szerinte nincs esélye az IAG-nak. Kritizálta a reptereket is, úgy véli, az üzemeltetők minden költségüket a légitársaságokra akarják terhelni.

Sajtótájékoztatón ismertette az IAG holding vezérigazgatója, Willie Walsh a diszkont hosszú távú járatokra létrehozott Level légitársaság fejlődési tervét – írja a flightglobal.com portál. Öt éven belül a jelenlegi kettőről harminc repülőgépesre növelnék a flottát: a már bejelentett, jövőre érkező további három gép után 2019-ben összesen már tizenhárom repülőt üzemeltetne a cég.

Nem csak szélestörzsűeket üzemeltet a jövőben a Level? (Forrás: IAG)

A Level önálló üzemeltetői engedélyt fog szerezni nemsokára, és hamarosan kiderül, mely további európai nagyvárosokban nyit bázist. Jelenleg, a két A330-200-ast az Iberia üzemelteti a cégnek, a saját engedélyével, de ez Walsh közlése szerint fenntarthatatlan, ezért saját menedzsmentje és AOC-je lesz.

Willie Walsh arról is beszélt, hogy vizsgálják az A321LR-t is, a megnövelt hatótávú keskenytörzsű kiváló lenne olyan járatokra, amelyeken alacsony a kereslet és nem éri meg szélestörzsű gépet indítani.

De közlése szerint az A330-asokon és a valószínűleg beszerzendő A321LR-en kívül „még valami más” is lehet a flottában, amellyel változatlanul csak tengerentúli útvonalakat repülnének.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Level jelenleg transzatlanti járatokat repül, de vizsgálják a keleti irányt is: Tokió a lehetséges célállomás.

Azt, hogy mely bázisról repülnék Japán fővárosát, nem közölte Walsh, de azt megerősítette, hogy a jövő évben, amikor öt repülőgépesre bővül a flotta, egy második európai bázist is nyitnak. A két legnagyobb esélyes Párizs, illetve Róma, amelyekről már korábban is szóltak az illetékesek. A következő hónapokban születik döntés arról, hogy a kettő közül melyik lesz az első – tette hozzá Walsh.

A vezérigazgató beszélt az Air Berlin ügyéről is a flightglobal.com másik cikke szerint.

Valóban tett ajánlatot az IAG az Air Berlin egy részére, de Walsh lemondó ez ügyben, szerinte előre eldöntött a meccs.

“Német problémára német megoldást találnak”, és a politika beleavatkozott egy tisztán piaci kérdésbe – tette hozzá. Azaz úgy véli, a Lufthansa viheti a legnagyobb szeletet a csődeljárás alatt álló légitársaságból. Ahogy az Alitalia esetében is hasonló a helyzet, Walsh azt mondta, ott nem adtak be ajánlatot, de az IAG fapadosa, a Vuelig kész arra, hogy előnyt kovácsoljon az Alitalia körüli bizonytalan helyzetből.

Szólt arról is, hogy szerinte a reptérüzemeltetők nem jó szemlélettel működnek, minden költségüket a légitársaságokra akarják terhelni. Úgy véli, a repülőterek nem fogják fel, hogy költséghatékonynak kell lenniük. Szavai szerint eddig azt mondogatták az üzemeltetők, hogy “költsünk, amennyit csak tudunk, azok a balfékek* majd folyamatosan fizetnek”. De ez az időszak véget ért – hangsúlyozta Walsh.

(* mármint a légitársaságok, de Walsh ennél profánabb megfogalmazást használt – a Szerk.)