A lengyel nemzeti légitársaság bemutatta a 2024 és 2028 közötti időszakra szóló stratégiáját: utasai számát 70 százalékkal, hálózatát 20 úti céllal növelné, flottáját nagyobb és modernebb repülőgépekkel mintegy másfélszeresére bővítené, emellett felújítja Boeing 787-8-asai kabinját.

A LOT a növekedés mellett meg kíván felelni a szigorú környezetvédelmi és társadalmi elvárásoknak is – közölte a cég.

A légitársaság 2028-ra flottájának méretét a mostani 75-ről 109 példányra bővítené,
ezen belül az öregebbek nagyobb befogadóképességűekre cserélésével 30 százalékkal növelné gépeinek átlagos méretét Michał Fijoł vezérigazgató bejelentése szerint.

Fotó: AIRportal.hu

A jelenleg Boeing 787 Dreamlinereket, 737-800-asokat és 737 MAX 8-asokat, valamint Embraer regionális gépeket üzemeltető légitársaság nem közölte, hogy mikor és melyik gyártókkal szerződne új repülőgépek beszerzésére.

A cég a következő öt évben utasai számát a jelenlegi 10,3 millióról mintegy 70 százalékkal 16,9 millióra növelné, hálózatát a tervek szerint 20 célállomással bővítené, amelyek között közepes és hosszútávú útvonalak is szerepelnének.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság közlése nem tért ki a budapesti járatokra és üzemelésre.

A LOT a szolgáltatások minőségének és az utaselégedettségnek a javítására is figyelmet fordít, például megújítja több gépe fedélzetét, a hosszútávú útvonalakon elérhetővé válik a vezeték nélküli internet, emellett megújul a varsói business lounge, Chicagóban pedig 2024-ben új üzleti várót nyit.

Forrás: LOT

A légitársaság közleménye szerint korszerűsítik a szélestörzsű Boeing 787-8 Dreamlinerek  fedélzeti berendezését, az összes osztályon lecserélik az üléseket és a fedélzeti szórakoztatórendszert, elérhetővé válik az internet, valamint megújul a kabin dizájnja és színvilága is, amely Lengyelországra jellemző kinézetet kap.

Az összes ülést a RECARO Aircraft Seating szállítja, az üzleti osztályon 1-2-1 elrendezésben az elhúzható ajtókkal és tárolórekeszekkel rendelkező CL6720 típusú ülés várja majd az utasokat. A prémium turista osztályon a 2-3-2 elrendezésben PL3530 ergonomikus kialakítású ülések nagyobb lábteret, több tárolóhelyet és kényelmesebb kijutást biztosítanak a folyosóra.

A turista osztályon szintén nagyobb lábteret ígér a légitársaság, ide a korszerűbb párnázású CL3810 típusú ülőhelyek kerülnek, amelyeket a német ülésgyártó lengyelországi üzemében készítenek majd.

Az összes ülésbe 4K felbontású képernyők kerülnek, a business osztályon 17,3 hüvelykes, a Premium Economy és turista osztályokon 13,3 hüvelykes képátlóval. Az összes osztályon lehetőség lesz az utasok saját fejhallgatóit Bluetooth technológia révén csatlakoztatni a fedélzeti szórakoztató rendszerhez.

Minden ülés alapfelszereltségként rendelkezik majd a modern USB-C töltőporttal, míg a Premium Economy és a Business üléseket univerzális aljzatokkal is felszerelik, utóbbiaknál pedig ezen felül vezeték nélküli töltés is rendelkezésre áll majd.

Az új generációs fedélzeti szórakoztatórendszert a Safran Passenger Innovations szállítja.