A koronavírus-járvány miatt kialakult keresletcsökkenés okán az Air France-KLM-csoport legalább 20 százalékkal kevesebb kapacitást kínál majd 2021-ben a 2019-es szinthez képest. Közel 10 ezer álláshely szűnik meg 2022-ig, de a flottamegújítási programot nagyjából folytatja a vállalat.
Benjamin Smith, a francia-holland légitársasági csoport vezetője a Reuters jelentése szerint azt sem zárta ki, hogy ennél is nagyobb kapacitás-csökkentést hajtsanak végre, minden azon múlik, hogy a járvány idején hogyan alakul majd a kereslet.
Az Air France-nál, a Hopnál és a KLM-nél is megkezdik a reorganizációt, amelynek során közel 10 ezer álláshely biztosan megszűnik.
Az Air France-nál 6500, a Hopnál 1000 teljes munkaidős állással lesz kevesebb, a KLM-nél eddig 2000 dolgozó jelezte, hogy önként felmond.
Pieter Elbers, a holland cég vezérigazgatója szerint nem lehet kizárni ennél nagyobb arányú csoportos létszámleépítést sem.
Az átalakítás viszont alig érinti a flottamegújítási programot, a féléves pénzügyi jelentéshez csatolt magyarázat szerint a 2021 és 2025 közöttre ütemezett gépátvételek többségét nem halasztják el.
Ezzel párhuzamosan viszont minden, nem flottához kapcsolódó tőkeköltést felfüggeszt a csoport.
A korábbi tervek szerint az Air France-KLM 2024-re 7-8 százalékos profitmarzsot szeretett volna elérni, jelen helyzetben a cég úgy látja, csak egy évvel később van erre esélye.
A csoport június 30-án végződött, első pénzügyi félévről szóló jelentése szerint 52 százalékkal 6,2 milliárd euróra csökkent az árbevétel, és hiába mérséklődtek a költségek is, üzemi szinten az Air France-KLM így is 840 millió eurós veszteséget könyvelt el a tavalyi 1,6 milliárd eurós nyereség után. A cégcsoport adózott eredménye 4,4 milliárd euró mínuszt mutatott.