Eddig évente 35 millió utas volt a hatóságilag megszabott határ, amelyet Stansted kiszolgálhatott, de most az illetékes testület ezt 43 millióra emelte. A reptér 2020-ban tervezi átadni az új érkezési csarnokát, amelyet a növekvő forgalommal indokolt, ez után kezdődhet a meglévő terminál átépítése.
Megemelte a területileg illetékes hatóság a London melletti Stansted reptér engedélyezett legnagyobb ébrd utasszámát.
Az üzemeltető minapi közleménye szerint a tavaly több mint 7 százalékos növekedéssel már csaknem 27 millió utast kiszolgáló légikikötő így nem csupán évente 35 millióra, hanem akár 43 millióra is növelheti majd a jövőben az utasok mennyiségét.
Ken O’Toole cégvezető szerint arra kívánják használni a növekedési lehetőséget, hogy még több hosszú távú járatot csábítsanak Stanstedre.
Főként transzatlanti útvonalakat remél a reptér. O’Toole ígérete szerint egyébként úgy fogják növelni az utasszámot, hogy a korábbi engedélyben szereplő légijármű-műveletek maximális számán belül maradnak, azaz annál nem lesz több le- és felszállás. Emellett a zajkibocsátás csökkenni fog várhatóan.
Ugyanakkor egy civil szerveződés élesen tiltakozik a reptér fejlődése ellen, szerintük nem igaz, hogy ugyanannyi vagy kisebb zaj és egyéb szennyezés várható, illetve hogy nem növekszik túlzóan a le- és felszállások száma.
Stansted eközben javában építi az új érkezési csarnokot, amelyet 2020-ban terveznek átadni egy 675 millió eurós beruházási program részeként. Ezt követően várhatóan 2022-re átépítik a meglévő utascsarnokot, amely a jövőben kizárólag az induló utasokat szolgálja majd ki.
Mint korábban megírtuk, a nagy London környéki repterek mindegyike rendelkezik bővítési tervekkel, Stanstedre is készült koncepció, hogy miként lehetne akár több futópályával és terminállal is bővíteni. Végül a kormányzat Heathrow harmadik futópályája és kapcsolódó beruházásai mellett szavazott.
Stansted egyébként egy idén nyári felmérés szerint eléggé hátul végzett a brit repterek rangsorában, bár Luton a „leggyűlöltebb” az utasok szemében.