A norvég gyökerű, hosszútávú diszkont járatokat is üzemeltető Norwegian Air Shuttle minden skóciai és észak-írországi transzatlanti járatát leállítja, és az Európán belüli útvonalak tekintetében is visszavesz.

A Norwegian az alacsony töltöttségi mutatókra, vagyis a piaci igény hiányára hivatkozva október 27-ével, a 2018/19-es téli menetrendi időszak kezdetével megszünteti eddig az észak-írországi Belfastból közlekedő New York-i valamint bostoni járatát.

A lépés egyben a észak-írországi üzemelés megszűnését is jelenti, és hasonlóan rosszul áll a szénája a skóciai Edinburgh-nak is, ott a bostoni és New York-i útvonalak mellett a barcelonai és tenerifei járatok is megszüntetésre kerülnek 2019. március 30-tól.

A Norwegian szerint utóbbi városból a magas adók miatt drága repülőjegyek, és ennek következtében az utasok alacsony érdeklődése miatt kényszerültek a döntésre.

A légitársaság hozzátette, a keleti-parti nagyvárosok továbbra is hetente 33 járatpárral érhetőek el az írországi Shannonból, Corkból és Dublinból.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Emellett a skóciai üzemelés nem könyvelhető el teljes kudarcként, a skandináviai útvonalak például kifejezetten jól teljesítenek.

A járatmegszüntetések miatt „munka nélkül maradó”, eddig belfasti bázisról repülő személyzeteket más repterekre helyezi át a légitársaság, a rohamléptékben való növekedés közepette mindenkinek jut munka – írja az ATW Online.

Eltűnnek a piros orrú Boeing 737 MAX-ek a két skót városból (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Az utóbbi időszakban kezd világossá válni a norvég cég számára, mely járatokat volt érdemes megnyitni, és melyek azok amelyek tartósan rosszul teljesítenek.

Ilyen például a januárban megszüntetésre kerülő London Gatwick – Szingapúr-Changi járat, amely a cég egyetlen dél-kelet ázsiai útvonala.

A dél-amerikai terjeszkedési stratégia úgy tűnik bejött a Norwegiannek, a nemrég bejelentett rio de janeiro-i járat mellett az argentin leányvállalat is beindul októberben, és remélhetőleg minél hamarabb nyereségessé válik.

A pénzügyi gondok bár még mindig a cég feje felett lebegnek, emiatt kellett összesen 140 gépétől, köztük még át sem vett keskenytörzsű Airbusoktól is szabadulnia, most úgy tűnik sikerül kilábalni a tavalyi milliárdos veszteségből.

Erre utaló jel, hogy az első félévben már pozitív volt az eredmény, és a rohamosan emelkedő, az öböl-menti cégeket is szorongató kerozinár mellett a Norwegiannek jelentősen sikerült csökkentenie az egységköltségeket.