Az osztrák légitársaság állami támogatását a Ryanair, illetve a Laudamotion beadványa nyomán vizsgálta az Európai Unió Bírósága, de nem talált szabálytalanságot.

A testület közleménye szerint az Austrian Airlines összesen 600 millió euró támogatásban részesült, ennek egy része az osztrák állam hitelgaranciája volt, a másik pedig az anyavállalat Lufthansa tőkeemelése.

Ezeket a támogatási formákat a versenyjogi szervként eljáró Európai Bizottság vizsgálta és tavaly júliusban szabályszerűnek minősítette. A Ryanair és leányvállalata, a Laudamotion azzal támadta meg a döntést, hogy a bizottság nem vizsgált meg minden támogatást.

Fotó: AIRportal.hu

A friss, nem jogerős határozatban az általános ügyek bírósága viszont kimondta, minden támogatást megvizsgáltak, egyik esetben sem állapítottak meg szabálytalanságot, vagy túlkompenzációt, és a támogatást csak az Austrian Airlines használhatta fel.

A légitársaság lapunkhoz eljuttatott közleményében amellett, hogy üdvözölte a bíróság határozatát, megjegyezte: a 150 millió eurós tőkebevonás ma is biztosítja a társaság működőképességét, így megőrizhető 6 ezer munkahely és Ausztria összeköttetése a világgal.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Ryanair szinte mindegyik, nagy légitársaságnak juttatott állami támogatást bíróságon támadott meg, háromnál nem jogerősen helyt adtak az ír fapados keresetének. A TAP esetében azzal érvelt a bíróság, hogy a bizottság nem támasztotta alá megfelelőképpen a támogatás szükségességét.

A KLM a holland államtól, illetve pénzpiacokról szerzett 3,4 milliárd euró forrást, de a bíróság nem látta biztosítottnak azt, hogy ebből kizárták volna a szintén az Air France-KLM-csoporthoz tartozó Air France-ot, amely pedig a francia államtól kapott 7 milliárd eurót.

A Condor esetében a bíróság szerint az Európai Bizottság nem volt elég körültekintő az elszenvedett kár és a kártérítés összegének vizsgálatakor, és nem kellő alapossággal támasztotta alá az anyagi támogatás szükségességét.