Jó hónapot zártak Európa nagy diszkont légitársaságai februárban, a Ryanair folytatja menetelését, és a Wizz Air is egészséges ütemben fejlődik.

Ryanair

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

A Ryanair ott folytatja, ahol abbahagyta januárban, illetve tavaly: az always getting better csomag úgy tűnik hosszútávon is működik: 10 százalékkal nőtt az utasforgalom februárban. Számszerűen 7,4 millióról 8,2 millióra. A járatok kihasználtsága is növekedett, 2 százalékponttal 95 százalékra.
A Ryanair gördülő éves utasforgalma 119,1 millióra javult, ez 14 százalékkal nagyobb forgalom, mint az előző egyéves időszakban.

easyJet

Fotó: easyJet | © AIRportal.hu

Fotó: easyJet

Saját magához képest nagyon jót ment februárban az easyJet is. Az angol légitársaság általában 6,7 százalék körüli forgalombővülést szokott elérni, ehhez képest februárban 8,2 százalékot javult az utasszám és 5,3 millió volt a periódus végén. A járatok kihasználtsága az easyJetnél is javult, 1,6 százalékponttal 92 százalékra kúszott fel ez a mutató.
A társaság éves gördülő utasforgalma 6,8 százalékkal 75,3 millióra növekedett február végével.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Wizz Air

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

A magyar hátterű diszkont légitársaság továbbra is a legjobban teljesítő diszkont, legalább is a százalékos javulást figyelembe véve. A Wizz-zel februárban 1,7 millióan utaztak, míg egy évvel korábban 1,4 millió volt az utasszám, ez 21 százalékos fejlődést jelent. A járatok átlagos töltöttsége pedig 86,4 százalékról 91,9 százalékra javult.
A Wizz Air honlapján közölt gördülő utasforgalmi adatok szerint az elmúlt 12 hónapban a Wizz Airrel 23,4 millióan repültek, 19 százalékkal többen, mint egy évvel korábban az éves periódusban.