A brit és holland tulajdonosok új légitársaságot alapítanak Air One Belgium néven, amely a tervek szerint EU-s engedélyeket szerez, és a csődbe ment légitársaságtól átvett négy gép mellett még két Boeing 747-400F áruszállítót állít forgalomba.
Az illetékes belga bíróság hozzájárult, hogy a brit Air One International Holdings és a holland Peso Aviation Management felvásárolja a felszámolás alatt lévő Air Belgium cargo-üzletágát.
A tervek szerint az új tulajdonosok alapítanak egy vállalatot Air One Belgium (AOB) néven, amely átveszi az Air Belgium áruszállító divíziójának eszközeit, szerződéseit és a légitársaság munkavállalóinak mintegy felét, 200 dolgozót.
Az új vállat 49 százalékban a brit Air One, 51 százalékban pedig a holland állampolgárságú, a légiáru-szállítási ágazatban több mint 30 éves tapasztalattal rendelkező Peso Peter Scholten tulajdona lesz.
A következő lépésben az Air One Belgium (AOB) megszerzi a légitársasági működéshez szükséges üzemeltetői és működési engedélyeket a belga légügyi hatóságoktól.
A vállalat stratégiai célkitűzése, hogy az Air Belgium két Boeing 747-8F és két Airbus A330-200F repülőgépének átvétele mellett további, Boeing 747-400F típusú gépeket állít forgalomba.
Az Air Belgium utasszállító üzletága a felszámolás alatt lévő cégben marad, mintegy 200 dolgozóval, akiknek nagy többsége légiutas-kísérő, jövőjük egyelőre ismeretlen.
Mint ismert, az Air Belgium tavaly ősszel szüntette meg saját utasszállító járatait, és noha wet-lease/ACMI modellben, személyzettel együtt továbbra is bérbe adta utasszállítóit más légitársaságoknak, idén szeptemberben a cég megvált utolsó ilyen repülőgépétől is.
Az évek óta befektetőt kereső cég a tavaly megkezdődött szerkezetátalakítási folyamat során sem talált új befektetőt, ezért kellett végül idén ősszel felszámolót kinevezni a légitársaság élére.