Négy Airbus A320-assal jövőre megkezdi működését a kazah Air Astana low-cost leánycége – jelentették be a légitársaság vezetői. A Fly Arystan eleinte belföldi útvonalakon, középtávon pedig regionális járatokon is repül majd, 2022-re tizenöt gépesre növelt flottával.
Közép-Ázsiában is megkezdődhet a világszerte terjedő diszkontláz, a kazah Air Astana vezetői bejelentették, hogy 2019 első félévében megkezdi működését a cég fapados leánya – írja az aero.de portál.
A Fly Arystan elnevezésű (utóbbi kazah nyelven oroszlánt jelent, ezért is került a kék-vörös logóba egy oroszlánfej) új légitársaság 180 turista osztályú székkel berendezett négy A320-assal indul, belföldi útvonalakon.
Eddig az Air Astana üzemeltetett járatokat az országhatárokon belül, arról egyelőre nem tudni, hogy az új fapados leány létrehozásával párhuzamosan ezeket megszünteti-e.
Peter Foster, az Air Astana vezetője a bejelentéskor hangsúlyozta, hogy a Fly Arystan intenzív, komoly és nemzetközi üzleti elemzés után jön létre.
A cégvezető szerint a fapados leánycég megalapítása annak az eredménye, hogy gyorsan változik az üzleti környezet a régióban is.
A Fly Arystan később kilép a nemzetközi piacra is, a középtávú terv szerint regionális járatokról van szó. A flottát 2022-ig tizenöt A320-asra bővítik majd. (Azt nem közölték, hogy régebbi hajtóműopciós, ceo, avagy új generációs neo változatról van-e szó.)
A fapados légitársaságot az Air Astana kizárólag saját forrásaiból finanszírozza, vezetésére Tim Jordant kérték fel, aki korábban a Fülöp-szigeteki Cebu Pacific és az ausztrál Virgin-leánycég berkeiben szerzett tapasztalatokat.
A közép-ázsiai régióban más helyszínekhez képest viszonylag fejletlen még a diszkont piac: az azeri légitársaság Azaljet néven hozott létre fapados szolgáltatást néhány éve (ez ma már saját flottával Buta Airways néven fut), illetve ott van még a török Pegasus résztulajdonában álló kirgiz Air Manas.