Javában folyik az az eljárás, amelyben a Norwegian ír bejegyzésű cége engedélyeket kért Kanadától, hogy Európából járatokat indítson. Még semmit nem közölt erről a légitársaság, így a célállomásokat sem, de a benyújtott kérelem szerint már az idén júliusban elstartolhat az első járat.
Megkapta a jogot a Norwegian Air International, hogy megkezdje a jegyek értékesítését az Európa Unió és Kanada között tervezett járataira. A L’Aérien hírportál cikke szerint ez felmentést jelent egy törvényi rendelkezés alól, hiszen még nincs meg a cég végleges járatindítási engedélye. Ugyanakkor a kanadai fél szerint „meggyőződéssel állítható”, hogy „erős valószínűséggel” rákerül az utolsó pecsét is a kérelmekre.
A norvég diszkont már az idén júliusban elindítaná az Európa-Kanada járatokat, bár hivatalosan még nem közölte a szándékát, és így a kiindulási, illetve érkezési reptereket sem tudni még.
A mostani, előzetes engedély birtokában megkezdheti ugyan az értékesítést a Norwegian, de fel kell tüntetnie a vásárláskor, hogy a teljesítés a végleges engedély függvénye. És ha ez nem jön össze, más légitársaságok járatain kell eljuttatnia az utasokat a céljukhoz, vagy teljes mértékű jegyár-visszatérítést kell nyújtania.
A Norwegian az utóbbi években erőteljes terjeszkedésbe kezdett a hosszú távú járatok piacán, az Egyesült Államokba már jó ideje jár Európából. Köztük Boeing 737 MAX 8-asokkal is, másodlagos-harmadlagos reptereket összekötve a két kontinensen, a nagy HUB-okat összekötő, 787-esekkel teljesített járatok mellett.
Mivel a kérelmet az ír leánycég nyújtotta be, amelynek flottáját a 737-800-asok és MAX 8-asok alkotják, valószínűsíthető, hogy az USA-járatokhoz hasonlóan ugyancsak kisebb repterekről lenne szó Európában és Kanadában egyaránt.
Korábban az egyik Norwegian-főnök arról beszélt, hogy a Franciaországhoz tartozó (így európai uniós területnek számító) Karib-tengeri szigetekről az Egyesül Államokba közlekedő járatok mintájára Kanadába is nyitnának útvonalakat.
Felmerülhet, hogy a fentebbi kérelemben erről lehet szó, ám a hatósági dokumentumokban az a mondat is szerepel az atwonline.com cikke szerint, hogy „Európa és Kanada közötti, hosszú távú” légiforgalomról van szó. Így ez alapján inkább tényleg a kontinensünket kötné össze a Norwegian egy újabb észak-amerikai országgal.