Új áruszállító légitársaság alakulhat 2019-ben Kazahsztánban, amennyiben az Air Astana megfelelő piaci potenciált lát majd egy cargo leányvállalat, vagy üzletág megalapításában.
Áruszállító légitársaság alapításán gondolkodik Kazahsztán legnagyobb légitársasága, az Air Astana, amely tanácsadó cégektől kért be ajánlatokat egy komplex öt éves üzleti terv elkészítésére.
Az Almati bázisú cég a 2023-ig tartó időszakban jelentős légiáru-forgalom növekedésre számít, így a cégvezetés szerint lehetséges, hogy egy külön áruszállító leányvállalatnak lenne létjogosultsága az országban.
A leányvállalat indulásának céldátumaként 2019 első negyedévét jelölte meg a cég, amely először wet-lease alapon, vagyis személyzettel együtt bérelne egy darab gépet az üzemeléshez az első 2-3 évben. Utána pedig már saját személyzettel repülne lízingelt repülőgépeket, a cargo-flotta méretét akár háromgépesre bővítve.
A cargo üzletág az országba szállított áruk mellett, harmadik országba szállított légiáru elosztó központjának szerepét is ellátná a tervek szerint Európa és Ázsia között. A dedikált cargo flotta mellett az utasszállító repülőgépek rakterében is szállítanának ún. belly cargot.
A jövőbeli cég egyik fő célállomásaként Hong Kongot nevezték meg.
Az Air Astana jelenleg Kazahsztán legnagyobb légitársasága, több menetrend szerinti útvonalat is üzemeltet a régióban, Európában több nagy repülőtéren is (pl. London, Frankfurt, Amszterdam) találkozhatnak az utasok a cég gépeivel. Flottája 31 darab gépből áll, Airbus A320 és A320neo gépek mellett üzemeltet Boeing 757-200-as és 767-300ER gépeket. A cégnek 3 darabos megrendelése van a Boieng 787-8 Dreamliner típusára is, ezeket 2021-től kezdődően veszi majd át.