A LOT Polish Airlines vezérigazgatója szerint Kelet-Európa gyorsan növekvő piacán könnyebb versenyezni az olcsóbban repültető fapadosokkal szemben, ha Airbus A320 vagy Boeing 737-800 méretű és kapacitású keskenytörzsű gépekkel bővítik a flottát Varsóban.
„Érdekeltek vagyunk abban, hogy növeljük a jelentőségünket és a központunkat Varsóban” – mondta Rafal Milczarski, aki vezérigazgatói posztját január végétől tölti be.
A Reuters szerint a vezérigazgató éles kritikával illette a korábbi vezetést a Star Alliance zürichi rendezvényén. Milczarski úgy fogalmazott, hogy a már régóta jelenlévő technikai problémákról és irányítási hiányosságokról az állami tulajdonban lévő LOT korábban nem igazán vett tudomást, és nem tett meg mindent annak érdekében, hogy a gyorsan növekvő piacon valódi tényezőként legyen jelen Kelet-Európában.
Ellenpéldaként a Wizz Airt említette, mint olyan légitársaságot, mely ráérzett az igényekre, és meg is tanulta kielégíteni azokat.
Lengyelországban jelenleg az ír diszkont Ryanair a piacvezető 30 százalékot meghaladó részesedéssel, ez pedig komoly kihívást jelent a hazai pályán mozgó LOT-nak, amely már csak azért is hátrányban van, mert a forgalmas útvonalakon kisebb, regionális Embraerekkel repül, szemben a konkurensek 737-eseivel és A320-asaival.
Éppen ezért a vezérigazgató kiemelten fontosnak tartja, hogy a meglévő regionális flottájuk mellé, új keskenytörzsű gépeket szerezzenek be, amelyekkel már érdemben tudnak beszállni a versenybe, ezért Dublinban az IATA-konferencia alkalmával tárgyalt B737-800/A320 kapacitású gépek bérletéről.
„Rövid időn belül döntést kell hozni, hogy az első gép már 2017 első negyedévében megérkezzen a flottába” – mondta Milczarski, aki szeretné megkétszerezni, vagy akár meg is háromszorozni a jelenleg mindössze háromtagú 737-es flottát.
A szélestörzsű gépeket a lépés nem érinti, a LOT 787 Dreamliner „serege” nyolctagúra bővül a jövő év folyamán, amint megérkezik az újabb két gép a típusból.