Legkésőbb 2022-ben közvetlen útvonalat nyitna az Egyesült Államokba az Oman Air, de a transzatlanti piacon nem az átszálló utasokért versenyezne ezzel.

Jelenleg code share megállapodások révén, más légitársasággal érhetők el az Oman Air foglalási rendszerében Amerika keleti-parti nagyvárosai, de ezen két éven belül változtatni szeretne az Ománi Szultánság nemzeti légitársasága – írta meg a CH Aviation.

Alaposan tanulmányozni kell az Egyesült Államok piacát, mert mérete és forgalma miatt különösen összetett, és csak ezután, 2021 végén, 2022 elején lehet realitása az légitársaság számára a járatnyitásnak – nyilatkozta Musztafa al Hinaj vezérigazgató.

A koncepció mindenképp eltérő lesz a másik három jelentős öböl-menti légitársaság, az Emirates, az Etihad Airways és a Qatar Airways üzleti modelljétől: az átszálló utasok helyett az Oman Air inkább a saját országába érkezőkre, a point-to-point forgalomra kíván fókuszálni.

Konkrét saját úti célokat most nem jelöltek meg, de az eredeti tervek szerint a légitársaság már 2018-ban közvetlen járatot nyitott volna New Yorkba. Viszont csak 2019 májusában szerezte meg az USA-ba irányuló üzemeltetéshez elengedhetetlen, és az oda közlekedő járatok code share szerződésekbe vonásához is szükséges FACP (Forgein Air Carrier Permit) engedélyt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Boeing

Az Oman Air utasai tavaly óta code share megállapodás révén az Air Italy Milánó és Miami, illetve New York JFK közötti útvonalán repülhetnek az Egyesült Államokba.

A saját amerikai járatok jövőbeni megnyitásával az Oman Air fókusza jelentősen megváltozik, hiszen jelenleg a Közel-Kelet és India áll a középpontban, kiegészítve néhány európai járattal a nagyobb városokba, például Londonba. A cég helyzetét nehezíti, hogy nem tagja egyetlen légiszövetségnek sem, így az átszállás csak egyedi partneri megállapodásokkal könnyíthető meg.

Leghosszabb járata most a Maszkat-Manila, a maga 6600 kilométerével, ami alig fele az ománi főváros és az amerikai kontinens keleti partja közötti távolságnak. Ezzel messze nem használják ki az először alig négy éve forgalomba állított Boeing 787 Dreamlinerek, és valamivel régebbi Airbus A330-asok hatótávolságát.