Megszűnik az első osztály, de sokkal több turista osztályú férőhely lesz elérhető az Emirates budapesti járatain. A légitársaság jövő februártól két osztályos repülőgépeket közlekedtet az eddigi három osztályosok helyett Budapestre. A nem hivatalos értesüléseket – melyeket a légitársaság részéről eddig nem voltak hajlandók kommentálni – Martin Gross, az Emirates ausztriai igazgatója által elmondottak erősítették meg egy osztrák légiközlekedési lapnak adott interjúban. A szakember beszélt arról is, hogy miképp teljesítenek az A380-asok a régióban, és hogy milyen kihívásokkal néznek szembe az osztrák piacon.
Decembertől 777-essel teljesíti budapesti járatait az Emirates
Az Emirates ausztriai igazgatója, Martin Gross az interjúban bár részleteiben nem indokolta, az austrianaviation.net portálnak azt mondta: budapesti járatain a légitársaság 2017 februárjától az eddigi három kiszolgálási osztály (First Class, Business és Economy) helyett csak kettőt (Business és Economy) kínál majd.
Az eddig is ismert volt, hogy e dátumtól a 2015 decembere óta közlekedő 777-300-asokat a modernebb, nagyobb hatótávolságú -300ER verzióra cseréli az Emirates a budapesti járatokon, ám hogy ezen belül mely belső elrendezésűt, arról nem szóltak a hivatalos hírek.
A 2014 őszén megnyitott magyarországi járat kezdetben Airbus A330-200-asokkal közlekedett, ugyancsak két osztállyal, majd a 777-300-asokra váltva vezette be az első osztályt is a cég.
Ezen régebbi, a flottában egyre kevesebb példányban megtalálható (október végétől már csak 9 darab) repülőgéphez képest
a két osztállyal berendezett Boeing 777-300ER változat jóval több, 310 helyett 386 turista osztályú utast képes befogadni, ugyanakkora, 42 férőhelyes business-szekció mellett*.
Valószínűleg a jó kihasználtságú járatok ellenére a kisebb vásárlóerejű utazóközönség miatt döntött az Emirates az első osztályú szolgáltatás kivezetéséről, noha hivatalos magyarázat még nem érkezett. Ugyanakkor az jó hír a magyar utazóközönség számára, hogy a típuscserének és az első osztály megszűnésének köszönhetően jelentősen (járatonként 76 székkel) nő a turista osztályon elérhető férőhelyek száma. A 777-300-asokra váltás is vélhetően az Airbusokhoz képest több turista osztályú ülés miatt történt.
Az Emirates magyarországi sajtó-képviselete cikkünk megjelenését követően, egy az AIRportal.hu-hoz eljuttatott hivatalos közleményben erősítette meg, hogy a jelenleg közlekedő 364 üléses, háromosztályos Boeing 777-300-as repülőgépek helyett 2017. február 1-től kétosztályos, 428 üléses (J42/Y386) Boeing 777-300ER repülőgépek közlekednek a légitársaság Dubaj-Budapest útvonalán:
„Az Emirates jelenleg 364 üléses, háromosztályos (F12/J42/Y310) Boeing 777-300-as repülőgép típust üzemeltet a Dubaj-Budapest útvonalon.
A folyamatosan növekvő kereslet miatt viszont az Emirates úgy döntött, hogy a típust 2017. február 1-jén kétosztályos, 428 üléses (J42/Y386) Boeing 777-300ER repülőgépre cseréli a magyar útvonalon.
A modernebb repülőgép típus nemcsak több Economy osztályú fotellel, hanem kibővült fedélzeti szolgáltatáskínálattal várja majd az utasokat. Az Emirates 2017. február 1-jétől wifi hozzáférést biztosít a Dubaj-Budapest járaton, és az utasok az eddigieknél is több csatorna közül választhatnak a légitársaság díjnyertes ice fedélzeti szórakoztatórendszerében.” – tájékoztatott a közlemény.
Bécsben bevált az A380-as üzem az Emiratesnek, bár az óriásgép kiszolgálása okoz némi fejtörést Schwechaton
Martin Gross a portálnak beszélt még az interjú apropóját jelentő bécsi A380-as üzemükről is: a napi két osztrák járatuk egyikén a kétszintes óriásgépre váltottak most nyáron (a másik járat maradt 777-es üzemű), és közlése szerint az elmúlt hetekben „csordultig” tele voltak a gépeik, de alaposabb mérleget néhány hónap múlva tud megvonni.
Azt is elmondta, hogy a reptéri kiszolgálás kihívásai – nem tudni, mikor épülhet meg a három utashidas, két szintes terminálcsatlakozás – ellenére is
apróbb nehézségek vannak csak, a zónánkénti beszállítással nincsenek nagy torlódások Schwechaton.
Arról, hogy az Austrian Airlinestól, vagy annak anyacégétől, a Lufthansától és társaitól „szívnak el” utasokat, az igazgató elmondta: jóval azelőtt állította le dubaji járatát az osztrák légicég, hogy az Emirates A380-asra váltott, és ők maguk is versenyben vannak például az Ázsia felé átszálló utasok megnyerésében, illetve olyan célállomásokra is kínálnak járatokat, ahová más nem, vagy alig.
A kérdésre, hogy más európai Emirates-célpontokoz hasonlóan a napi második járat mikor állhat át szintén A380-as üzemre, nem tudott válaszolni Gross, egy-két éven belül, ha úgy alakul a kereslet – mutatott rá. A prágai A380-as járatok pedig szintén jó mutatókkal rendelkeznek az igazgató szerint.
* Az Emirates két osztályos székezésű Boeing 777-300ER repülőgépeinek utaskapacitása konfigurációtól függően eltérhet, vannak összesen 427 és 442 férőhelyesre berendezett példányok is a légitársaság flottájában.
Utoljára frissítve: 2016.09.20. 10:10