A járvány miatti plusz papírmunka és a kevés dolgozó miatt a hétvégén jelentős fennakadások voltak a Berlin-Brandenburg repülőtéren, a Lufthansa azt kérte, a szokásosnál jóval korábban érkezzenek ki az utasok.

Az esetről a DPA német hírügynökség nyomán az Aero.de portál számolt be. Mint írták, vasárnap hiába volt a lehető legtöbb, 12 utasfelvételi pult nyitva a Lufthansának, annyi utasa volt a légitársaságnak, hogy több órás várakozás alakult ki.

A hivatalos tájékoztatás szerint sok alkalmazott betegszabadságon van, de egyébként is kevés a munkavállaló, ez vezetett oda, hogy a szükségesnél kevesebb ember tudott csak dolgozni.

Fotó: Berlin Brandenburg Airport

Bár pénteken és vasárnap volt több utas, mégis szombaton volt a legzsúfoltabb a repülőtér, a probléma nemcsak az utasfelvételt, de a földi kiszolgálás más területeit is érintette, így az utasok ki- és beszállítása, valamint a csomagkezelés is akadozott.

A Lufthansa azt kérte az utasoktól, hogy a fennakadások miatt legalább 4 órával a járatindulás előtt érkezzenek meg a repülőtérre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az utasfelvétel azért is volt nehézkes, mert sok fogadó ország előírta a negatív PCR- vagy antigén-teszt bemutatását, esetleg az oltás meglétének igazolását, emiatt a legtöbb indulónál ez hosszabb ellenőrzést tett szükségessé, és az online check-in sem volt lehetséges.

A zsúfoltsághoz az is hozzájárulhatott, hogy a brandenburgi repülőtéren jelenleg csak egy terminál üzemel, a főépület.