Áprilisban mindössze három, májusban pedig tizenhárom budapesti Emirates-járat marad ki a dubaji repülőtér déli futópályájának felújítása miatt. A légitársaság a február 4. után vásárolt, Special és Saver kategóriájú, turista osztályú repülőjegyek esetében csökkenti a feladható poggyász maximális tömegét. Június végétől pedig érkezik a Flydubai színeiben a második közvetlen Dubaj – Budapest járat, minden nap este.
Amint korábban megírtuk, az Emirates budapesti járatait is érinti majd, hogy a dubaji repülőtér üzemeltetője még tavaly február végi bejelentése szerint a légikikötő déli futópályát teljes felújítás miatt 45 napra le kell zárni a forgalom elől.
A rekonstrukciós munkálatok az idén április 16-án indulnak és várhatóan május 30-ig tartanak.
Így az utasforgalom alapján a világ harmadik legforgalmasabb repülőterén (évi 88 millió utas) egypályás üzem lesz, emiatt jelentősen csökken a kapacitás. Ez nem csak az Emirates, de minden légitársaság üzemelését érinti, az üzemeltető azt kérte, hogy mindenki vegyen vissza a járatok számából a felújítás idejére.
Áprilisban a repülőjegy-foglalási rendszerekben jelenleg elérhető adatok szerint mindössze három budapesti Emirates-járatot érint majd a kapacitás csökkentése. Az EK 111/112 járatpárok április 21, 25, 28-i napokon nem közlekednek.
Májusban a korábbi információkkal egybehangzó adatokat mutatnak a foglalási rendszerek, hetente csütörtökön, pénteken és vasárnap nem közlekednek majd a légitársaság Boeing 777-300ER típusú gépei Dubaj és Budapest között (a kimaradó napok tehát május 2., 3., 5., 9., 10., 12., 16., 17., 19., 23., 24., 26. és 30.)
Május 31-én pénteken már újra közlekedik az Emirates járata, júniustól pedig ismét a hét minden napján lehet majd utazni a légitársasággal Budapest és Dubaj között.
A 45 napos futópálya-felújítás ideje alatt az Emirates a legfrissebb hírek szerint összesen 48 repülőgépét kénytelen leállítani. A dubaji központú légitársaság teljes hálózatát tekintve 25%-kal csökkenti a járatok számát.
Február 4. után vásárolt jegyeknél csökken a feladható poggyász tömege a turista osztályon
Az Emirates weboldalán olvasható tájékoztató szerint a 2019. február 4. után vásárolt turista osztályú jegyek négy kategóriája közül kettő esetében csökkenti a feladható poggyász maximális tömegét a légitársaság. A Special tarifánál 20 kg-ról 15 kg-ra, a Saver esetében pedig 30 kg-ról 25 kg-ra csökken a feladható poggyász tömege. A Flex kategóriájú jegyeknél marad a 30 kg-os, a Flex Plusnál pedig a 35 kg-os határ.
A business és az első osztály esetében nincs változás, előbbinél marad a 40, utóbbinál pedig az 50 kg.
Az Emirates súlykeretet, úgynevezett weight conceptet alkalmaz járatain (kivéve az amerikai és afrikai útvonalakon), tehát az utas akárhány darab poggyászt feladhat, csak a meghatározott maximális tömegbe bele kell férnie a poggyászainak.
Az amerikai és afrikai járatok esetében darabszám keretet (piece concept) alkalmaz a légitársaság, erről az információk itt tekinthetők meg.
A kézipoggyászok esetében nincs változás, turista osztályon egy darab, maximum 55
38 20Június végétől indul a napi második járat Dubajba (DXB)
Amint korábban beszámoltunk róla, 2019. június 27-étől az Emirates járatainak kiegészítéseként Dubaj és Budapest között a Flydubai a Boeing 737 MAX 8-asaival szintén naponta fog közlekedni.
A diszkont légitársaság járata 17:35-kor indul majd Dubajból, és 21:30-ra ér Budapestre. Pontosan két órát tölt el itt a repülőgép, majd 23:30-kor indul vissza, nagyjából öt és fél órás repülést követően pedig helyi idő szerint 7:05-re érkezik a Dubaji Nemzetközi Repülőtérre (DXB).
Az Emirates code share megállapodás formájában részt vesz majd a járat működtetésében, ami azt jelenti, hogy mindkét légitársaság ügyfelei átszállhatnak a másik cég járataira. Mivel az Emirates hálózatára is biztosított az átszállás, az új Flydubai-járat reggeli érkezésének köszönhetően az utasok kényelmesen elérik az Emirates repülőgépeit például Ausztrália, Thaiföld, Japán és India felé.