Közel kétmilliárd euró adózott veszteségről számolt be az Airbus az első pénzügyi félév után. A vállalat újabb intézkedésként tovább mérsékli a gyártást, az eddigihez képest kevesebb A350-es készül a jövőben.

Lapunkhoz eljuttatott közleményében az Airbus azt írta, feleannyi repülőgépet tudtak átadni üzemeltetésre az idei első félévben a tavalyihoz képest, mivel sok ügyfél az átvétel elhalasztását kérte.

Ez nem csak a még gyártás előtt lévő, de a már elkészült gépeket is érinti: a járvány miatt június végéig 145 repülőgépet nem tudtak átadni.

A légitársaságok az alacsony üzemanyagárak miatt és a kapacitásaik megfelelő kezelése miatt módosíthatták a megrendeléseiket (Fotó: Airbus)

Ez látszik a pénzügyi eredményeken is, a vállalat árbevétele 39 százalékkal 18,9 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbihoz képest, a kiigazított üzemi eredmény pedig 945 millió eurós mínuszt mutatott. Az adózás utáni eredmény 1,9 milliárd eurós veszteség volt az időszak végén, míg tavaly ugyanilyenkor egymilliárdos nyereséggel zártak.

Mindezért pedig csak a kereskedelmi gépeket gyártó részleg gyenge teljesítménye okolható, mivel minden más üzletága nyereséges volt: az Airbus Helicopters például 23 százalékkal 152 millió euróra növelte üzemi eredményét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A vártnál rosszabb eredmények közlésével együtt az Airbus azt is bejelentette, hogy újra csökkenteni kényszerül az A350-es előállításának ütemét.

Az év elején még 9,5-es havi gyártási rátával kezdtek, majd a járvány miatt 6-ra, most pedig 5-re csökkentették az egy hónap alatt elkészülő A350-esek számát.

Guillamue Faury vezérigazgató a közlemény szerint azt hangsúlyozta, hogy a bevezetett intézkedéseknél többet egyelőre nem tehetnek, a jelenlegi realitásokhoz igazították a termelést és a cég működését. Hozzátette: bár bizonytalan időknek néznek elébe, úgy gondolják, megfelelően pozicionálták a céget ahhoz, hogy túléljék ezt az időszakot.

Mint megírtuk, tegnap a Boeing is közölte a pénzügyi ereményeit és a közeljövő intézkedéseit: a 4 milliárd dolláros veszteség mellett egy évvel elhalasztják a 777X bevezetését, és az amerikai vállalat is mérsékli a gyártást, tovább csökkentve a 787-esek havi összeszerelési ütemét.