A hosszútávú fapados járatok piacára belépő Norse Atlantic Airways az írországi székhelyű AerCap lízingcéggel 9 Boeing 787 Dreamliner bérléséről állapodott meg, az USA-ban viszont nem lelkesednek az új cég piacra lépéséért. Eközben a cégalapító előző vállalkozása, a csődvédelemben küszködő Norwegian átszervezését jóváhagyta az ír bíróság.
Hat Boeing 787-9-es és három Boeing 787-8-es lízingjéről állapodott meg az AerCap Holdings a Norse Atlantic Airways startup-légitársasággal, amelyet Bjorn Kjos, a Norwegian volt alapítója és vezérigazgatója hozott létre.
Bár a közlemény erre nem tér ki, a használt, Rolls-Royce Trent 1000 típusú hajtóművekkel felszerelt kilenc 787-es a Norwegian visszaadott gépei közül került ki.
A megállapodás szerint a Norse Atlantic Airways még az idei évben elkezdi a repülőgépek forgalomba állítását.
Amint korábban megírtuk, a új norvég cég a csődben lévő Norwegian által üresen hagyott útvonalakra próbál belépni a hosszútávú, diszkont járatok piacán. A légitársaság a tervek szerint Londonból, Párizsból és Oslóból Boeing 787-esekkel repülne New Yorkba, Los Angelesbe és Miamiba.
Ugyanakkor az USA-ban nem lelkesednek az új versenyző iránt, a Reuters híre szerint
Peter DeFazio, a kongresszus Közlekedési és Infrastruktúra Bizottságának elnöke felszólította a Biden-kormányt, hogy ne engedje a légitársaság piacra lépését az USA-ban.
Mindeközben az ír legfelsőbb bíróság jóváhagyta a Norwegian pénzügyi átszervezésének tervét, a cég az ottani jogrend szerint is kérte a csődvédelmet és átszervezési eljárást. A néhány gépes flottára összehúzódott légitársaság jövőjéről a norvég bíróság mondja ki a végső döntést, ehhez az szükséges, hogy az ottani hitelezők többsége is emellett szavazzon. A cég teljes átszervezésének végrehajtása és a friss tőke bevonása csak ezt követően kezdődhet meg, várhatóan május közepén.
Amennyiben sikerül az átszervezés, a Norwegian új üzleti modell mentén, skandináv belföldi járatokat és rövid távú európai útvonalakat üzemeltethet a jövőben. Amint korábban megírtuk, a légitársaság visszaadta összes szélestörzsű Boeing 787 Dreamlinerét, megvált Boeing 737 MAX gépeitől, lemondta Airbus és Boeing megrendeléseit.