A következő napokban köszön el utasszállító Boeing 747-eseitől a hongkongi légitársaság. A Cathay Pacific október elsején teljesít utoljára ezzel a típussal közforgalmi utat, majd október 8-án a város feletti tiszteletkörrel búcsúznak a harminchét éves „közös munkától”.
Kivonja flottájából utasszállító Jumbóit a Cathay Pacific, csatlakozva számos légitársasághoz, amelyek az elmúlt években jelentősen csökkentették flottájukban a négyhajtóművesek számát, vagy teljesen el is búcsúztak tőlük.
A hongkongi cégnél október elsején a tokiói Haneda repülőteréről, illetve a Tajpejből Hongkongba hazatérő járatokat teljesíti utoljára a Boeing 747-es.
A teherszállító flottában azonban még marad a típus, köztük a legújabb, jóval modernebb 747-8F változat is.
Az aero.de összefoglalója szerint a legendás négyhajtóműves a hongkongi légitársaságnál azért is lett különösen híres, mert látványos volt, ahogy megközelítik a Jumbók a régi Kai Tak repülőteret a város felett, a hegyoldalakat kerülgetve.
Mint arról az AIRportal.hu is beszámolt, két éve, 2014 késő nyarán teljesített utoljára igazán hosszú járatokat a Cathay 747-esei, azóta a közepes távolságú útvonalakon használták csak.
Az első, egyébként 747-200-as változatú Jumbó 1979-ben állt forgalomba a légitársaságnál, a londoni útvonal megnyitásával, azóta mintegy száz darab, különféle verziójú „púpos” repült a flottában.
A most meglévő példányok közül október elsején a B-HUI repül majd Tajpejbe és vissza, a B-HUJ pedig Hanedáról Hongkongba hazatérve lesz az utolsó 747-essel megjárt út a Cathaynél.
Lesz azonban egy búcsúkör is: ez utóbbi gép október 8-án, CX8747 járatszámmal tesz egy kört Hongkong felett, hogy végleg lezárja a harminchét éves korszakot a légitársaság életében. A Cathay az utóbbi években ráállt a kéthajtóműves típusokra, Boeing és Airbus-gyártmányok is találhatók a flottában, a jövőben pedig forgalomba áll majd az A350-es és a 777X is Hongkongban.