Bár tavaly ősszel még azt nyilatkozta a Finnair, hogy csak az idei második félévben vonja ki végleg az utolsó Airbus A340-300-asát, nemrég mégis az utolsó útját teljesítette. Szinte egy időben ezzel az Air China ugyancsak elbúcsúztatta utolsó A340-300-asát, a Lufthansa pedig megkezdte a hosszabb törzsű A340-600-asainak nyugdíjazását, a Cathay Pacific pedig tavasszal vonja ki flottájából az A340-eseket.

Egyik Tokióból hazatérő járatán üzemeltette utoljára a Finnair a megmaradt utolsó Airbus A340-300-asát, így január 31-ével kivonta a finn légitársaság a típust a flottájából – írja az aero.de.

Amint arról tavaly ősszel az AIRportal.hu is beszámolt, akkori közlés szerint 2017 második félévében búcsúztatták volna ezt a repülőgépet, ám ezek szerint előrehozták a nyugdíjazását.

A finnek A340-ese a régebbi, színesebb festésmintában. Egyre ritkul a típus a világ légitársaságainál (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

A finnek A340-ese a régebbi, színesebb festésmintában. Egyre ritkul a típus a világ légitársaságainál (Forrás: Airbus)

A Finnair a négyhajtóműves Airbus-típus helyett most már fiatalabb és költséghatékonyabb A330-asokra és A350-esekre építi a hosszú távú járatait.

Előbbiekból nyolc áll szolgálatban a finneknél, utóbbiakból pedig már hét, de az idén év végéig tizenegyre bővül az új generációs A350-esek száma a légitársaságnál.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Utóbbiakból, annak is a -900-as típusváltozatából összesen tizenkilencet rendeltek, és a tervek szerint majd régebbi A330-asokat is kiváltanak a modernebb kéthajtóművesekkel, nem csak a négyhajtóműves rokonokat.

Az elsőként a müncheni bázisára érkező A350-eseivel a Lufthansa is elkezdi kivonni az A340-600-asokat, az első nyugdíjazott példányt már át is repülték tárolásra az Egyesült Államokba, az aero.de másik beszámolója szerint.

A Lufthansa az A340-300-asait sűrűbb székezésre átépítve üdülőjáratokra még megtartja (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A Lufthansa az A340-300-asait sűrűbb székezésre átépítve üdülőjáratokra még megtartja (Fotó: AIRportal.hu)

Az arizonai sivatagban vagy új légitársaság, vagy pedig a szétbontás és alkatrészenkénti értékesítés lesz a német négyhajtóművesek sorsa, ezt egyelőre nem tudni.

Sajtóhírek szerint az Etihad ugyancsak kivonja A340-eseit az idén, a tervek szerint szeptember végén repül majd utoljára a cég A340-600-assal, amelyekből az információs portálok szerint még hét példányt üzemeltet.

Ázsiában is fogyatkozik a típus példányszáma: a Cathay Pacific a routesonline.com adatai szerint áprilisban teljesít utoljára járatot A340-essel, az Air China pedig nemrég el is búcsúzott az utolsó A340-300-asától.