A Boeing részletesen ugyan nem számolt be róla, de a negyedéves pénzügyi jelentéséből kiderül, hogy a hatósági engedélyek megszerzéséhez komoly átalakításokat kell végezni az új generációs szélestörzsű gépen.
Az amerikai gyártó lapunkhoz eljuttatott közleményében a pénzügyi beszámoló mellett értekezett a kereskedelmi típusokat érintő programokról is.
A 737 MAX Kínát leszámítva gyakorlatilag mindenhol újra forgalomba állt, és a típus példányai a 2021 eleji visszatérésük óta több mint 1 millió üzemórát töltöttek a levegőben, az átadásokat és gyártást pedig sikerült felpörgetni.
A 787 Dreamlinerrel kapcsolatban a cég jelezte, hogy elkészültek a javítások az első pár gépen, ennek alapján benyújtották a terveket a Szövetségi Légügyi Hatósághoz (FAA), amely ez alapján dönt a javasolt gyártásbeli módosítások jóváhagyásáról.
Céldátumot azonban továbbra sem adtak meg, a 787-esek átadása ugyanis kisebb megszakításokkal közel két éve áll. Hírek alapján az év második felében indulhat újra a folyamat.
A 777X programmal kapcsolatban a Boeing megerősítette a korábbi értesüléseket, miszerint az első példány átadása 2025 első felében várható.
A gyártó azt írta, annak érdekében, hogy minél kevesebb már elkészült gépen kelljen utólagos módosításokat végrehajtani, leállítják az első példányok összeszerelését.

Ebből következőleg az FAA olyan problémát találhatott, amelynek megoldásához jelentősebb módosítás és a gyártási folyamat áttervezése is szükséges lehet, emiatt is csúszhat a típus első példányának kereskedelmi forgalomba állítása.
Mint ismert, a 777X engedélyeztetése során korábban is voltak hibák, a törzs például egy terheléses tesztnél szétnyílt.
A Boeing számításai szerint 1,5 milliárd dollár plusz kiadást jelent a feltárt hibák orvoslása.
A negyedévet egyébként a gyártó az egy évvel korábbihoz képest 8 százalékkal alacsonyabb, 14 milliárd dollár bevétellel zárta, az üzemi szintű veszteség 1,1 milliárd dollár volt a tavaly 83 millió után, az adózott veszteség pedig 1,2 milliárd dollárt tett ki a tavaly 561 millió dollár után.