Könnyítené az Egyesült Államokban a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) a pilótává válás feltételeit nagy légitársaságnál, mert kevés a pilóta. A lépés nagy vitát gerjesztett, sokan a biztonságot féltik.
Az amerikai sajtóban még a múlt hét végén terjedt el, hogy egy légiipari tanács azt fogja kezdeményezni az FAA-nél, hogy lazítsanak a kereskedelmi pilótaképzés feltételein és kevesebb repült órát írnának elő.
Az ügy hátterében a Skift szerint az áll, hogy a regionális légitársaságok a szigorítások bevezetése ellen küzdenek már a 2009-es szabályváltozások óta. A szigorítás oka a Continental Connectors 3407-es járatának lezuhanása volt. A New Yorkból Buffalóba tartó Bombardier Q400-as azért zuhant le, mert a pilóták kellő tapasztalat hiányában rosszul reagáltak a veszélyjelző rendszerekre, emiatt a gép átesett és már nem tudták visszahozni. A fedélzeten lévő 49 utas életét vesztette.
Akkoriban 250 repült órával lehetett valaki első tiszt ATPL szakszolgálati engedéllyel, a baleset után ezt a határt 1500-ra módosították. Most azonban ezt az 1500 órát csökkentenék abban az esetben, abban az esetben, ha a légitársaság kadétképzőjében szerezte a pilóta az engedélyét. Arról egyelőre nem tudni, hogy mennyivel csökkentenék a kötelező óraszámot.
A lépést támogató légitársaságok azt mondják, a mostani szabályozás súlyosbítja a pilótahiányt, amely miatt néhány regionális légitársaságnak már járatokat is meg kellett szüntetni. A probléma az, hogy a képzés annyiba kerülhet a leendő pilóták számára, mintha egy négyéves kadétképzőbe mennének, ahol teljesíthetik a most szükséges repült óraszámot. Így viszont szerintük jóval kevesebben akarnak majd pilóták lenni.
A pilótákat képviselő szakszervezetek szerint ezzel szemben az, hogy a regionális légitársaságok túl alacsony fizetést adnak a kezdő pilótáknak ahhoz, hogy vonzóvá tegyék számukra ezt a szakmát. A Kereskedelmi Pilóták Nemzetközi Szövetsége (ALPA) ellenzi a módosítást, mivel úgy látják, hogy a pilóta-utánpótlás biztosított.