Szektorális különadót vetetne ki az Európai Unióval a francia kormány a légiközlekedésre, hogy csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátást.

Az ATW Online szerint az erről szóló előterjesztést Elisabeth Borne közlekedési miniszter terjesztette az Európai Unió elé. Az adóztatás tervéről a tárcavezető a miniszteri szintű uniós találkozó előtt Twitter-üzenetben is megemlékezett.

„Az uniós közlekedési miniszterek mai találkozóján Franciaország európai szintű légiközlekedési adó bevezetését fogja kérni” – írta Borne.

Bár az unió már most is az emissziós kereskedői rendszer része, és 2021-től a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) CORSAI nevű emissziócsökkentő pilotprojektjében is szerepel, a francia miniszter szerint ennél több és gyorsabb lépésre van szükség, hogy elérjék a párizsi klímamegállapodásban rögzített célokat.

Fotó: AIRportal.hu

Franciaország azt várja el az unió tagjaitól, hogy legyenek nyitottak „a szennyező fizet” elv különböző megközelítéseire, így a kerozin megadóztatására vagy a jegyekbe épített plusz díjakra, és vegyék számításba, hogy az előnyök globális szinten jelentkezhetnek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A franciák emellett azt is elvárják az Európai Bizottságtól, hogy hozzon nyilvánosságra minden releváns, tanulmányban szereplő adatot például arról, hogy a légiközlekedést az unió államaiban milyen adóteher sújtja.

Csütörtökön számoltunk be arról, hogy Franciaországban több politikus is felkarolta Delphine Batho volt közlekedési miniszter javaslatát, amely szerint betiltanának minden olyan belföldi légi járatot, amelyet legfeljebb 5 órás vasúti utazással ki lehet szolgálni.