A fapadosok túl olcsó jegyárai és a mennyiségi növekedés nem tesz jót a légiközlekedésnek Carsten Spohr Lufthansa-vezér szerint, aki inkább a minőségre helyezi a hangsúlyt, de azért közölte, hogy beleállnak a német nyelvterületen tapasztalható versenybe.

„A repülési iparágnak minőségi növekedésre van szüksége, nem pedig vakon végrehajtott mennyiségi bővülésre” – jelentette ki a Lufthansa-vezér a minap az aero.de cikke szerint.

Carsten Spohr szerint egyedülálló az az árharc, ami idén nyáron a német nyelvterületen kialakult a fapadosok terjeszkedése miatt, és közölte: a Lufthansa-csoport mindent megtesz, hogy a piaci részesedését megvédje.

Carsten Spohr (Fotó: AIRportal.hu)

Ugyanakkor ellenzi a túlzott olcsóságot, szerinte például az 5 eurós repülőjegyek túlterhelik az egész rendszert, kérdésessé válnak miatta a fenntarthatóságért tett lépések, valamint az iparágat kritikáknak teszi ki – a beszámolókból nem derül ki, pontosan mit értett ezeken.

De szólt arról, hogy a klímaváltozás miatt a maguk részéről mindent megtesznek a környezetbarát működésért, többek közt korszerű repülőgépeket állítanak forgalomba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Megjegyezte, hogy megvan a pénzügyi erejük a piaci részesedésük megvédésére: ezzel az Aerotelegraph cikke szerint indirekt módon arra utalt, hogy bár a csoport fapadosa, a Eurowings veszteséges, és ősszel költségcsökkentő programot hirdet, vállalják az árharcot is.

A szakember szólt arról is, hogy szerinte az alternatív meghajtások fejlődése ellenére a szükséges energiasűrűség miatt a hosszú távú járatok még jó ideig kerozinnal fognak üzemelni, „a világ utolsó cseppnyi üzemanyaga repülőgép-hajtóműben ég majd el” a szavai szerint.

Fotó: AIRportal.hu

Emellett szorgalmazta, hogy a légiközlekedési adóból befolyt összegeket az államok és az iparág együttesen fordítsa például szintetikus üzemanyagok kifejlesztésébe, illetve fontosnak tartja a légiforgalmi irányítás fejlesztését, az egységes európai égbolt megteremtését is.

A Lufthansa-vezér szólt arról is, hogy szerinte hosszú távon csupán 12 nagy légitársasági csoport marad a világon. Úgy véli, csupán három-három ilyen vállalat lesz majd az Egyesült Államokban, Európában, a Közel-Keleten és Kínában.