Leállnak a debreceni repülőtéren a menetrend szerinti utasszállító járatok, mert a Wizz Air május 1-ig felfüggeszti ottani bázisának működését, a Lufthansa pedig március végéig nem közlekedik a városba. Leállnak a magyar fapados Budapest-Charleroi járatai is.

Március 24-től május 1-ig felfüggeszti debreceni bázisának működését, és törli minden, a városból induló és oda érkező járatát a Wizz Air.

A repülőtér üzemeltetőjének közlése szerint a Lufthansa az összes Debrecenből elérhető járatát törölte március 31-ig.

Amint korábban megírtuk, a Wizz Air több repülőgépét is a debreceni repülőtérre repülte át külföldi bázisairól, és ahogy a légitársaságok egyre több járatot függesztenek fel, az is várható, hogy a budapesti repülőtérre is nagyobb számban érkeznek majd a repülőgépek tárolásra.

A Wizz Air kedd reggel kiküldött közleményében arról is tájékoztat, hogy március 25-től április 5-ig a belga reptérüzemeltető intézkedései miatt törli a Budapest és Brüsszel–Charleroi közötti járatait.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A Wizz Air diszkont légitársaság repülőgépei parkolnak a Debreceni Nemzetközi Repülőtér kifutópályája mellett 2020. március 22-én. A koronavírus-járvány miatt törölt, illetve ideiglenesen szünetelő járatok miatt a légitársaság kilenc gépe parkol a légikikötőben. (Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)

A törölt járatokra foglalással rendelkező utasokat a légitársaság a lehető legkorábbi időpontban automatikusan e-mailen tájékoztatja a törlésekről, amennyiben jegyüket a wizzair.com honlapon vagy a légitársaság mobilalkalmazásában vásárolták meg. A Wizz Air az érintett utasok Wizz-számlájára automatikusan jóváírja a viteldíj összegének 120 százalékát, amelyet 24 hónapon belül használhatnak fel a Wizz Air termékeinek és szolgáltatásainak megvásárlására.

Az utasok kérhetik a viteldíj visszatérítését is, amely azonban valamelyest hosszabb időt vesz igénybe. A bankszámlára vagy bankkártyára való visszautalás lépéseiről külön emailben küld tájékoztatást a légitársaság. Az utóbbi opciót választók az eredeti viteldíj 100 százalékát kapják vissza. Azok az utasok, akik utazási irodán vagy online utazási irodán keresztül vásárolták jegyüket, lépjenek kapcsolatba azzal a céggel, ahol a jegyüket megvásárolták, hogy tájékozódjanak a lehetőségeikről.