Leállítja a Dash 8-Q400 típus gyártását a De Havilland Canada, egyelőre nem tudni, hogy a döntés a program végét jelenti-e.

Húsz darab alá csökkent a Dash 8-Q400-as típus rendelésállománya, részben a világjárvány miatt, ezért a kanadai Longview Aviation Capital-hoz tartozó De Havilland Canada idén leállítja a típus gyártását.

A vállalat szóvivőjének nyilatkozata szerint nem akarnak úgynevezett „white tail” példányokat legyártani, azaz olyan repülőgépeket, amelyre nincs vevő már az összeszerelés megkezdésekor.

Így az a döntés született, hogy a gyártósort leállítják, miután a jelenleg 19 darabos rendelésállomány kifut.

Ebből 17 példányt az idei évben kell átadni leendő üzemeltetőiknek, illetve még két gépre meg nem nevezett vásárlók rendelkeznek megrendeléssel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: De Havilland Canada

Az amerikai Leeham News információi szerint a cég arról értesítette a részegységek beszállítóit, hogy állítsák le az alkatrész-szállításokat.

A gyártó arról még nem adott tájékoztatást, hogy a döntés a program végleges lezárását jelenti, vagy később újraindítják a gyártást.

A De Havilland 2018-ban vette át a Q400-as programját a Bombardier-től, és 2023-ig rendelkezik bérleti szerződéssel arra a Torontóhoz közeli, Downsview-ban lévő telephelyre, ahol a gyártósorok vannak. Amennyiben később folytatódik a program, vélhetően az összeszerelő üzemet áttelepítik Calgary-ba.

A Q400-as típus közvetlen versenytársa a 70-100 utas szállítására képes turbólégcsavaros regionális repülőgépek piacán az európai ATR, amely 286 példányra rendelkezik fix szerződéssel, de tavaly ők is jelentősen visszafogták a gyártást. Nemrégiben bejelentkezett erre a piaci szegmensre a brazil Embraer, de mint megírtuk, a projekt egyelőre a tervezési szakaszban van, és egy tőkeerős partnerre lenne szükség a megvalósuláshoz.