Az amerikai gyártó azonnali hatállyal menesztette a 737-es program vezetőjét, aki a Rentonban működő üzem felsővezetői szerepét is ellátta.
A Seattle Times egy belső feljegyezésre hivatkozva írt Ed Clark távozásáról, aki a teljes 737-es programért és a rentoni üzem működéséért egyaránt felelős volt.
Helyét Katie Ringgold váltja, aki eddig a 737-esek átadásáért felelős alelnök volt.
Emellett a Boeing egy új alelnöki pozíciót is létrehozott, amely a kereskedelmi repülőgépek minőségéért felelős. Erre a posztra Elizabeth Lundot nevezték ki.
Amint korábban megírtuk, az Alaska Airlines néhány hónapos Boeing 737-9 MAX repülőgépének január 5-i esetéről kiadott előzetes vizsgálati jelentés szerint már az átadáskor hiányoztak a nem használt vészkijáratot lezáró elemet rögzítő biztosítócsavarok az érintett példányról. Az eseményt hivatalosan is balesetnek minősítő Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság (NTSB) bizonyítékot talált arra, hogy ezeket a Boeing rentoni gyárában felejtették el visszahelyezni.
Az USA Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) január végén döntött arról, hogy mindaddig nem engedélyezi a 737 MAX gyártási rátájának növelését, amíg a minőségi problémák fennállnak. Az intézkedés kiegészíti a Boeing és beszállítóinak korábban elrendelt hatósági vizsgálatát, valamint a gyártó fokozott felügyeletét. Ez azt jelenti, hogy a korlátozás feloldásáig a Boeing havonta 31, azaz évente 372 példányt gyárthat le a legkeresettebb keskenytörzsű típuscsaládjából.
A típus gyártósorán feltárt újabb minőségi problémák következményeként pedig további jelentős csúszás várható a legkisebb -7-es és a legnagyobb 10-es változat tanúsításában, illetve forgalomba állításában.