Címlap Környezettudatos légiközlekedés, ESG

Környezettudatos légiközlekedés, ESG

Környezettudatos légiközlekedés: a repülés, légiipar, légiközlekedés hatása a környezetre, környezetvédelem, fenntarthatóság. Hibrid, elektromos, hidrogén meghajtású légijárművek, alternatív, fenntartható üzemanyagok, bioüzemanyag, aerodinamikai és egyéb fenntarthatóságot szolgáló fejlesztések, innováció.

» Ezt a rovatot 2021-ben hoztuk létre, a témában készült régebbi anyagaink más rovatokban találhatók!

Hidrogénüzemű tesztrepülésen dolgozik a KLM és a Zero Avia

A holland légitársaság és a hajtóműgyártó együttműködésében emissziómentes tesztrepüléseket hajtanak majd végre folyékony hidrogén felhasználásával.

Gatwick is együttműködik az Airbusszal a hidrogéninfrastruktúra kiépítésében

Együttműködésre lépett az Airbus, a londoni Gatwick reptér és az Easyjet a világ legnagyobb hidrogénszállítójával, céljuk a hidrogéninfrastruktúra kiépítése az Egyesült Királyság légikikötőiben.

Csődbe ment egy hidrogénmeghajtást fejlesztő startup

A Universal Hydrogen igazgatótanácsa a felszámolásról döntött, miután nem sikerült további finanszírozást bevonni, és a cég eladása is meghiúsult.

Kevésbé okoz kondenzcsíkot a fenntartható üzemanyag

Az Airbus kísérlete szerint egy kizárólag SAF-ot használó A350-900-as jelentősen kevesebb koromrészecskét bocsátott ki, a kondenzcsíkot alkotó jégrészecskék száma pedig még nagyobb mértékben csökkent.

Nyilvántartást hoz létre az IATA a fenntartható üzemanyag felfuttatására

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) termelése 2024-ben megháromszorozódik, de így is a globális kereslet mindössze 0,53 százalékát teszi ki, és még mindig jelentősen többe kerül a fosszilis üzemanyagoknál.

A kondenzcsíkok éghajlati hatásait vizsgálják a légitársaságok

Kereskedelmi repülőgépekre felszerelt szenzorok adatain alapuló mérésekkel vizsgálná a kondenzcsíkok keletkezését és azok éghajlati hatásait a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA).

A SIA és a Scoot használhat elsőként szingapúri fenntartható üzemanyagot

A Singapore Airlines és a Scoot elsőként használják majd a Neste szingapúri finomítójában előállított SAF-ot, a légitársaság 1000 tonna megvásárlására szerződött.

A régióban elsőként lett 4+ szintű a Budapest Airport karbonakkreditációja

A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa karbonakkreditációs rendszerében a Budapest Airport elérte a hét fokozatú skála hatodik lépcsőfokát, ami az értékelésben résztvevő légikikötők csupán tíz százalékának sikerült.

Az évtized végére a Wizz Air járatainak 10 százaléka repülhet „zöld...

A Wizz Air az évtized végére járatainak 10 százalékát tervezi üzemeltetni fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF).

Átment a keverésmentes SAF-teszten az IAE V2500-as hajtómű

Az Airbus A320ceo család és az Embraer C-390 Millenium hajtóműve teljesítette a 100 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) elvégzett teszteket.

Az Air France-KLM volt a világ legnagyobb SAF-felhasználója tavaly

Az Air France-KLM-csoport használta fel tavaly a legtöbb fenntartható repülőgép-üzemanyagot (SAF), 80 ezer tonnát, és már dolgozik azon, hogy a következő évekre elegendő mennyiséget vásárolhasson.

Új karbonsemlegességi szintet határozott meg a repterek szövetsége

Tíz légikikötő kapta meg a Repülőterek Nemzetközi Tanácsától (ACI) a szén-dioxid-kibocsátási akkreditációs program új, legmagasabb szintű tanúsítását.

Először repült kizárólag alternatív kerozinnal transzatlanti járat

A Virgin Atlantic világelsőként repült Európa és Amerika között olyan utasszállítóval, amelyet keverés nélkül csak fenntartható üzemanyaggal (SAF) tankoltak fel.

Egyik A380-asával folytatta a fenntartható üzemanyag tesztelését az Emirates

Bemutatórepülést hajtott végre az Emirates egyik óriás Airbusával, amelynek egyik hajtóművében kizárólag fenntartható üzemanyagot (SAF) használt.

Folyékony hidrogén alapú üzemanyagrendszert fejleszt egy konzorcium

A világ három jelentős vállalata összefogott egy folyékony hidrogén alapú üzemanyagrendszer fejlesztésére a jövő repülőgépei számára.

Felgyorsulnak a hidrogénhajtású Dash 8-as repülési tesztjei

A Universal Hydrogen repülőgépét sikerrel repülték át új bázisára a Mojave Air & Space Port területére, ahol a vállalat tervei szerint gyorsítani tudják majd a repülési tesztek végrehajtását.

Fenntarthatósági díjat kapott a Wizz Air

A Wizz Air a 2023-as pénzügyi évben a valaha volt legalacsonyabb szén-dioxid-intenzitását érte el, amely utaskilométerenként számítva 53,8 grammra tehető, ez 6 százalékos csökkenést jelent a járvány előttihez képest.

Hidrogénhajtású segédhajtóművet tesztel az Airbus

Az európai gyártó elindította következő projektjét az Up Next programban, ezúttal a hagyományos segédhajtómű helyére üzemanyagcellát szerelnek.

A vezetők alig fele hisz a klímavédelmi célok 2050-es elérésében

Bár a hivatalos narratíva szerint a légitársaságok elkötelezettek az iránt, hogy elérik a 2050-re kitűzött kibocsátási célokat, a cégek fenntarthatósági vezetői körében végzett kutatás szerint kevesebb mint felük hisz ebben.

Támogatást kapott a magyar államtól a Rolls-Royce

A Rolls-Royce 1,7 milliárd forint kormányzati támogatást kapott az elektromos és hibrid-elektromos légiközlekedés mérnöki megoldásokkal történő forradalmasítására, kutatás-fejlesztési programjainak folytatására, valamint 20 új mérnöki munkahely létrehozására.

IATA: Ne csak a légitársaságokra terheljék a fenntarthatósági célok elérését!

Iparági összefogással, politikai támogatással és a megfelelő finanszírozással érhető csak el a légiközlekedés szén-dioxid-kibocsátásának nullára csökkentése 2050-re - hangzott el az IATA közgyűléséhez kapcsolódó csúcstalálkozón.

Nagy mennyiségű műanyagot reciklál új programjában az Emirates

Júniustól zárt körfolyamatú újrahasznosítást vezet be az Emirates, a programban több millió műanyag tálcát, edényt, tálalót és tányért hasznosítanak újra, amelyekből ismét étkeztetési eszközök készülnek.

Egy amerikai SAF-fejlesztő cégbe fektet be a Wizz Air

A Wizz Air az Indigo Partners konzorciumának tagjaként támogatja a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) fejlesztésével foglalkozó amerikai CleanJoule vállalat kutatásait.

Életbe lépett a rövid belföldi járatok tilalma Franciaországban

Azokat a rövid távú belföldi légijáratokat kell megszüntetni Franciaországban, amelyek 2,5 óránál rövidebb vonatozással helyettesíthetők, de szakmai szervezetek szerint ez nem csökkenti érdemben a szén-dioxid-kibocsátást.

Hidrogénmeghajtású kisgépet tervez a KLM segítségével Delfti Műszaki Egyetem

Az AeroDelft csapat a holland légitársaság együttműködésével egy kétüléses, hidrogén meghajtású repülőgépet tervez, amelynek szűzrepülésére 2025-ben kerülhet sor.
Hirdetés
Translate »