Hidrogénüzemű tesztrepülésen dolgozik a KLM és a Zero Avia
A holland légitársaság és a hajtóműgyártó együttműködésében emissziómentes tesztrepüléseket hajtanak majd végre folyékony hidrogén felhasználásával.
Gatwick is együttműködik az Airbusszal a hidrogéninfrastruktúra kiépítésében
Együttműködésre lépett az Airbus, a londoni Gatwick reptér és az Easyjet a világ legnagyobb hidrogénszállítójával, céljuk a hidrogéninfrastruktúra kiépítése az Egyesült Királyság légikikötőiben.
Csődbe ment egy hidrogénmeghajtást fejlesztő startup
A Universal Hydrogen igazgatótanácsa a felszámolásról döntött, miután nem sikerült további finanszírozást bevonni, és a cég eladása is meghiúsult.
Kevésbé okoz kondenzcsíkot a fenntartható üzemanyag
Az Airbus kísérlete szerint egy kizárólag SAF-ot használó A350-900-as jelentősen kevesebb koromrészecskét bocsátott ki, a kondenzcsíkot alkotó jégrészecskék száma pedig még nagyobb mértékben csökkent.
Nyilvántartást hoz létre az IATA a fenntartható üzemanyag felfuttatására
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) termelése 2024-ben megháromszorozódik, de így is a globális kereslet mindössze 0,53 százalékát teszi ki, és még mindig jelentősen többe kerül a fosszilis üzemanyagoknál.
A kondenzcsíkok éghajlati hatásait vizsgálják a légitársaságok
Kereskedelmi repülőgépekre felszerelt szenzorok adatain alapuló mérésekkel vizsgálná a kondenzcsíkok keletkezését és azok éghajlati hatásait a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA).
A SIA és a Scoot használhat elsőként szingapúri fenntartható üzemanyagot
A Singapore Airlines és a Scoot elsőként használják majd a Neste szingapúri finomítójában előállított SAF-ot, a légitársaság 1000 tonna megvásárlására szerződött.
A régióban elsőként lett 4+ szintű a Budapest Airport karbonakkreditációja
A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa karbonakkreditációs rendszerében a Budapest Airport elérte a hét fokozatú skála hatodik lépcsőfokát, ami az értékelésben résztvevő légikikötők csupán tíz százalékának sikerült.
Az évtized végére a Wizz Air járatainak 10 százaléka repülhet „zöld...
A Wizz Air az évtized végére járatainak 10 százalékát tervezi üzemeltetni fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF).
Átment a keverésmentes SAF-teszten az IAE V2500-as hajtómű
Az Airbus A320ceo család és az Embraer C-390 Millenium hajtóműve teljesítette a 100 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) elvégzett teszteket.
Az Air France-KLM volt a világ legnagyobb SAF-felhasználója tavaly
Az Air France-KLM-csoport használta fel tavaly a legtöbb fenntartható repülőgép-üzemanyagot (SAF), 80 ezer tonnát, és már dolgozik azon, hogy a következő évekre elegendő mennyiséget vásárolhasson.
Új karbonsemlegességi szintet határozott meg a repterek szövetsége
Tíz légikikötő kapta meg a Repülőterek Nemzetközi Tanácsától (ACI) a szén-dioxid-kibocsátási akkreditációs program új, legmagasabb szintű tanúsítását.
Először repült kizárólag alternatív kerozinnal transzatlanti járat
A Virgin Atlantic világelsőként repült Európa és Amerika között olyan utasszállítóval, amelyet keverés nélkül csak fenntartható üzemanyaggal (SAF) tankoltak fel.
Egyik A380-asával folytatta a fenntartható üzemanyag tesztelését az Emirates
Bemutatórepülést hajtott végre az Emirates egyik óriás Airbusával, amelynek egyik hajtóművében kizárólag fenntartható üzemanyagot (SAF) használt.
Folyékony hidrogén alapú üzemanyagrendszert fejleszt egy konzorcium
A világ három jelentős vállalata összefogott egy folyékony hidrogén alapú üzemanyagrendszer fejlesztésére a jövő repülőgépei számára.
Felgyorsulnak a hidrogénhajtású Dash 8-as repülési tesztjei
A Universal Hydrogen repülőgépét sikerrel repülték át új bázisára a Mojave Air & Space Port területére, ahol a vállalat tervei szerint gyorsítani tudják majd a repülési tesztek végrehajtását.
Fenntarthatósági díjat kapott a Wizz Air
A Wizz Air a 2023-as pénzügyi évben a valaha volt legalacsonyabb szén-dioxid-intenzitását érte el, amely utaskilométerenként számítva 53,8 grammra tehető, ez 6 százalékos csökkenést jelent a járvány előttihez képest.
Hidrogénhajtású segédhajtóművet tesztel az Airbus
Az európai gyártó elindította következő projektjét az Up Next programban, ezúttal a hagyományos segédhajtómű helyére üzemanyagcellát szerelnek.
A vezetők alig fele hisz a klímavédelmi célok 2050-es elérésében
Bár a hivatalos narratíva szerint a légitársaságok elkötelezettek az iránt, hogy elérik a 2050-re kitűzött kibocsátási célokat, a cégek fenntarthatósági vezetői körében végzett kutatás szerint kevesebb mint felük hisz ebben.
Támogatást kapott a magyar államtól a Rolls-Royce
A Rolls-Royce 1,7 milliárd forint kormányzati támogatást kapott az elektromos és hibrid-elektromos légiközlekedés mérnöki megoldásokkal történő forradalmasítására, kutatás-fejlesztési programjainak folytatására, valamint 20 új mérnöki munkahely létrehozására.
IATA: Ne csak a légitársaságokra terheljék a fenntarthatósági célok elérését!
Iparági összefogással, politikai támogatással és a megfelelő finanszírozással érhető csak el a légiközlekedés szén-dioxid-kibocsátásának nullára csökkentése 2050-re - hangzott el az IATA közgyűléséhez kapcsolódó csúcstalálkozón.
Nagy mennyiségű műanyagot reciklál új programjában az Emirates
Júniustól zárt körfolyamatú újrahasznosítást vezet be az Emirates, a programban több millió műanyag tálcát, edényt, tálalót és tányért hasznosítanak újra, amelyekből ismét étkeztetési eszközök készülnek.
Egy amerikai SAF-fejlesztő cégbe fektet be a Wizz Air
A Wizz Air az Indigo Partners konzorciumának tagjaként támogatja a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) fejlesztésével foglalkozó amerikai CleanJoule vállalat kutatásait.
Életbe lépett a rövid belföldi járatok tilalma Franciaországban
Azokat a rövid távú belföldi légijáratokat kell megszüntetni Franciaországban, amelyek 2,5 óránál rövidebb vonatozással helyettesíthetők, de szakmai szervezetek szerint ez nem csökkenti érdemben a szén-dioxid-kibocsátást.
Hidrogénmeghajtású kisgépet tervez a KLM segítségével Delfti Műszaki Egyetem
Az AeroDelft csapat a holland légitársaság együttműködésével egy kétüléses, hidrogén meghajtású repülőgépet tervez, amelynek szűzrepülésére 2025-ben kerülhet sor.