Két éven belül légitaxi hálózatot hozna létre az Uber, a járművek néhány év múlva pedig akár autonóm módon, pilóták nélkül is szállíthatnának utasokat a tervek szerint.
A közösségi autómegosztással és ételkiszállítással foglalkozó alkalmazás-család mögött álló cég hamarosan kemény fába vágja a fejszéjét, két éven belül függőlegesen fel-és leszálló (ún. VTOL- vertical take-off and landing) légitaxikkal bővítenék ki a szolgáltatások körét.
A szolgáltatást – melynek alapjául szolgáló járművek még csak koncepcionális szinten léteznek – először Dallasban és Los Angelesben tesztelné a cég, szélesebb körben pedig 2023-tól lenne elérhető UberAIR néven.
Az többmotoros, elektromos meghajtású légijárművek a jelenlegi elképzelések szerint fixen kijelölt fel-és leszállópontok között közlekednének ezer és kétezer láb közötti – vagyis három-hatszáz méter – magasságban, a felhasználók pedig mobiltelefonos applikáció segítségével vehetnék azt igénybe – írja az Aero News.
Közösségi applikációk, és önvezető járművek a levegőben
Az Ubert némileg megelőzve nemrég egy másik szintén közösségi megosztásra specializálódott cég jelentette be, hogy be kíván lépni a légiiparba is, nevezetesen az Airbnb.
A „kanapészörffel” foglalkozó amerikai cég egy légitársaság alapításának lehetőségét terjeszkedési stratégiájának részeként vizsgálja, amellyel azt szeretnék elérni, hogy a turisztikai ipar minél több ágát sikerüljön lefedni.
A pontos koncepció még kidolgozás alatt áll, de a szállodások után lehetséges, hogy a légitársaságok, ezen belül főképp az egyre nagyobb forgalmat bonyolító low-cost cégek orra alá is sikerül borsot törnie a cégnek.
Az önvezető technológiák alkalmazásának lehetősége az utóbbi időben több területen is felmerült, Frankfurtban az áruszállító repülőgépek kiszolgálásának idejéből szeretnének lefaragni, Brüsszelben pedig a város és a reptér között, utasok szállítására használnák pár éven belül a technológiát.
Önvezető légitaxikat a világon több cég is fejleszt, a két nagy repülőgépgyártó, az Airbus és a Boeing tervezett gépei mellett a német startup Volocopter egyik prototípusát már tavaly tesztelték Dubajban. Az Airbus pedig az Audival közösen lépne be a városi közlekedés piacára egy érdekes hibrid megoldással.