Intelligens rakománykezelést tesztelnek a frankfurti reptéren, az üzemeltető reményei szerint a rendszer segítségével felgyorsulhat a rakodás folyamata.

A most tesztelés alatt álló rendszer legfontosabb eleme az önvezető, összetett kamerarendszerrel felszerelt vontató.

Amikor a rakodás során egy konténer szállító, vagy ömlesztett árut szállító trailer eléri a kívánt töltöttségi szintet, a rendszer automatikusan hív egy önvezető vontatójárművet amely fejlett, az egész rakományt és annak helyzetét is figyelő kamerákkal van felszerelve.

Ez az “okos-jármű” továbbítja a rakományt a megfelelő repülőgépállóhelyhez a kijelölt pozícióba, ahol átveszi azt a berakodást végző személyzet.

Az önvezető, intelligens rendszer révén szeretnék csökkenteni azt az időt, amíg egy áruszállító repülőgép az állóhelyen várakozik a berakodásra.

“Az új rendszer bevezetésével a frankfurti reptér gyorsabb és hatékonyabb árukezelést kínálhat ügyfelei számára. Örülünk, hogy a légiáru szállítási szektor úttörőjeként támogathatjuk a projektet” – mondta el Felix Kreutel, a Frankfurt Airport cargo üzletágának alelnöke az AirCargoNews-nak.

Hozzátette, a tesztelési időszak során párhuzamos működtetéssel összehasonlítják az önműködő rendszert, és a hagyományos módon, ember által vezetett rakománytovábbító járművek teljesítményét.

A légiáru szállítás terén ugyan elsőként vetnek be részben vagy teljesen önvezető járműveket, az intelligens technológiák alkalmazása már nem számít teljesen új keletű irányvonalnak a légiközlekedésben.

2015 óta szintén Frankfurtban, az intelligens szenzorokkal felszerelt TaxiBot nevű eszköz teszi lehetővé bizonyos repülőgéptípusok esetében a kikapcsolt hajtóművel való gurulást az állóhelyről a futópályához.

Bár az ilyen eszköz használata során az irányítás a repülőgép kapitányának kezében van, a TaxiBot a felemelt orrfutó elfordulásának mértékét érzékelve, azzal arányosan fordul el – bővebben erről itt írtunk.