Légialkamassági direktívát adott ki az amerikai és az európai repülésfelügyelet, mert a Boeing 757-esek csűrőit működtető részegység gyártási hiba miatt meghibásodhat, a javítás gépenként akár 18 ezer dollárba is kerülhet.

Miután egy Boeing 757-es csűrőinek mozgatásánál a pilóták hibát tapasztaltak, a gyártó javítási ajánlást adott ki és július 12-i hatállyal az amerikai és az európai repülésfelügyelet, az FAA és az EASA is légialkalmassági direktívát bocsátott ki ez ügyben – írja a Simple Flying.

Az ügy fontosságát jelzi, hogy az FAA ezúttal nem adott ki tervezetet véleményezésre, hanem rögtön magát az utasítást tette közzé, amely szerint az összes 757-est át kell vizsgálni.

Fotó: Boeing Company

Az előzetes dokumentum elmaradását azzal indokolja az FAA, hogy hátráltatná a mielőbbi intézkedést, hiszen potenciálisan balesetveszélyt előidéző helyzet állhat fenn. Az ellenőrzéseket 1760 repült órán, vagy hat hónapon belül el kell végezni, továbbá a Boeing ajánlása szerint minden 1100 repült óra után ismételni.

Az eddigi eredmények szerint a csűrőt működtető mechanika gyártási hiba miatti fáradásos meghibásodása léphet fel, amely a gép irányítását hátrányosan befolyásolja.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az üzemeltetőknek repedéseket és töréseket kell keresniük egy alkatrésznél, és ha problémát találnak, az adott példány annak kijavításáig nem repülhet. Egyelőre nem tudni, mennyi 757-es érintett, de mint a cikk rámutat, csak Észak-Amerikában még több mint 400 darab áll forgalomban.

Az FAA becslése szerint az átvizsgálás, és ha szükséges, a részegység cseréje összesen 18 ezer USA-dollárba (kb. 5,23 millió forintba) kerülhet gépenként. A Deltának, a jelenlegi legnagyobb üzemeltetőnek 112 darab 757-ese van még, így ha az összesnél új mechanikára lenne szükség, akkor 4 millió dollár (kb. 1,16 milliárd forint) is lehet összesítve a költség.

A tájékoztatás szerint a Boeing már dolgozik a cserealkatrészen, és amint meglesz, elkezdik átadni az üzemeltetőknek, addig pedig állandó és gyakori vizsgálatot írtak elő.