December 28-án, pénteken teljesítette első repülését a kínai állami COMAC repülőgépgyártó keskenytörzsű típusának harmadik prototípusa.

A C919-est az európai Airbus A320-as, az amerikai Boeing 737-es, valamint kisebb részben a szintén tesztelés alatt álló orosz MSz-21-es típusok vetélytársának szánja Kína.

Forrás: Reuters

A harmadik prototípus első felszállásról a gyártó saját blogján számolt be, a szűzrepülés 1 óra 38 percig tartott, a repülőgép helyi idő szerint 12 óra 45 perckor biztonságosan leszállt Shanghai Pudong repterén.

A következő fázisban a gépet az ország belsejében található Xian városába repülik át, ahol főleg műszerkalibrálás-teszteket végeznek el rajta.

A COMAC szerint újabb lépést tettek afelé, hogy Kína a globális légiközlekedési piac szereplőjévé váljon,
és megvalósítsák Hszi Csin-ping elnök politikáját, amelynek célja repülőgépgyártási képesség felfejlesztése – írja a Reuters.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A COMAC C919-es első prototípusa 2017 májusában emelkedett először a levegőbe, ezt hét hónappal később, tavaly év végén követte a második példány első repülése.

A program ezután nem részletezett okból némileg megrekedt, ezért kellett egy évet várni a tesztflotta harmadik tagjára.

2019-től viszont a tervek szerint újra felpörögnek az események, a COMAC három új példányt szeretne legyártani és alkalmazni a tesztprogramban. Áprilisban európai szakembereket is bevonnak a tesztelésbe, ez EASA légialkalmassági tanúsítvány megszerzése érdekében.

Az engedélyek kiadását Kínában és Európában is 2020 végére várja a gyártó, ezt követően kezdik meg az eddig megrendelt 815 darab gép legyártását, az első példányok 2021-ben állhatnak kereskedelmi forgalomba.