London-Gatwick repülőtere lehet az indiai IndiGo diszkont légitársaság első európai célállomása, az indulás azonban nem a légicégen, hanem az Airbuson múlik.

A ch-aviation számolt be arról a Financial Express híre nyomán, hogy a fapados cég már megkezdte a toborzást, a The Hindu indiai újság pedig úgy tudja, hogy a cég már megkapta a résidőt is Londonban a 2018/2019-es téli menetrendi időszakra.

Az IndiGo hosszútávú járatok teljesítésére is képes Airbus A321neo LR-eket szeretne használni az útvonalon, és úgy tűnt, az első példányokat már novemberben átvehetik, a ch-aviation viszont úgy tudja, hogy az átadás csúszik és márciusnál korábban, vagyis pont a téli menetrendi időszak végére érkezhetnek csak meg.

 

A „sima” Airbus A321neókat is beszámítva az IndiGo összesen 25 darabot rendelt ebből a típusból, az első neók az év végén érkezhetnek meg. Az átadást vélhetően a Pratt & Whittney hajtóműveivel kapcsolatos problémák miatt kell csúsztatni. Az európai járatok mellett az IndiGo ezeket a gépeket kínai, közel-keleti és dél-kelet-ázsiai járatok teljesítésére is be szeretné forgatni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Rahul Bhatia, az IndiGo vezérigazgatója az első negyedéves pénzügyi jelentés bemutatásakor azt mondta, Abdu Dhabiban, Kuala Lumpurban, Kuwaitban, Maléban, Dzsiddában és Hongkongban is szereztek már résidőket.

A társaság nem csak Delhiból, hanem Vidzsajavádából is indít nemzetközi járatokat, a kelet-indiai városból Szingapúr-Changi repülőtérere közlekednek majd szintén a téli menetrendi időszakban, ezeket a járatok A320-asokkal teljesítik majd.

Az Airbus A321LR-ek akár három kiegészítő üzemanyagtartállyal is felszerelhetőek, így 925 kilométerrel növelhető meg a hatótávja. Ha az üzemeltetők a harmadik, középső kiegészítő üzemanyagtartályt (Additional Centre Fuel Tank – ACT) is beszerelik a repülőgépbe, akár 4000 tengeri mérföldes (7408 km) útvonalak megtételére is képes lesz az A321LR.