Bár a bankok kitúrták a Jet Airwaysből az alapító Naresh Goyalt, az indiai üzletember nem adja könnyen, most pénzügyi befektetőkkel a háta mögött szerezné vissza légitársaságát.

Az alapító márciusban esett ki az általa alapított légitársaságból, amikor a részvényesek jóváhagyták a cég megmentési tervét. Ennek része volt ugyanis, hogy a hitelező bankok az általuk eddig nyújtott hitelek értékéig tulajdonrészt szereznek. Ezzel viszont lehetetlenné vált az addigi tulajdonosi struktúra megtartása, ezért Naresh Goyalnak el kellett adni a saját, 51 százalékos részesedését.

Az Economic Times szerint azonban az üzletember nem adja ilyen könnyen a lassan a leállás szélére sodródott céget: a hírek szerint londoni befektetőkhöz köthető konzorciummal nyújtott be ajánlatot a társaságra.

Fotó: AIRportal.hu

Az indiai központi bank, mint fő hitelező meghirdette a légitársaságot, szakmai befektetőre bíznák a talpra állítást. Az első határidőig a hírek szerint senki nem jelentkezett, így azt pár nappal meghosszabbították. Erre adott be ajánlatot nem sokkal a határidő után a Future Trend Capital és a Jetair, utóbbi Goyal saját cége.

Az Economic Timesnak nyilatkozó egyik bankár azt mondta, többféle módja lehet a Jet Airways megmentésének, az egyik, hogy több befektetővel is megállapodnak, köztük említette a magyar hátterű Wizz Airt is pénzelő amerikai Indigo Partnerst. Ugyanakkor a külföldi tőke, és így a tulajdoni hányad nem haladhatja meg a 49 százalékot az indiai törvények szerint.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindeközben a valaha még mintegy 120 gépet üzemeltető légitársaság nemzetközi járatait ideiglenesen szinte teljesen felfüggesztette, alig 10 géppel teljesítenek belföldi járatokat, egyre több bérelt gépet visznek ki az országból az indiai lajstromból való kivonás után, saját tulajdonú szélestörzsű gépeinek többsége pedig karbantartáson van. A múlt héten Amszterdamban lefoglalt triplahetes a Flightradar adatbázisa szerint máig nem hagyta el a schipoli repülőteret.