A LOT vezérigazgatója szerint a varsói repülőtér és a légiforgalmi irányító szolgálat (PANSA) munkájára is szükség van ahhoz, hogy növelni tudják a hatékonyságot és a kapacitásokat.

Rafal Milczarski erről a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) varsói konferenciáján beszélt. Hangsúlyozta, hogy a lengyel piac az elmúlt időszakban 15 százalékot bővült, a lengyel GDP erősödése a légi utazást is fellendítette, a LOT 3 milliárd euróval járult hozzá az ország gazdasági teljesítményéhez.

Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója, Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója és Nick Careen, az IATA helyettes vezetője a szervezet varsói konferenciáján. Fotó: AIRportal.hu

A további bővítés feltétele ugyanakkor, hogy a Chopin-repülőtéren megoldják a kapacitással összefüggő problémákat és növeljék a hatékonyságot. Az AIRportal kérdésére válaszolva elmondta, a légiforgalmi irányító szolgálatoknak is van feladatuk, közvetlen, töréspontmentes útvonalakat kell biztosítani mielőtt bevezetik az Egységes Európai Égbolt koncepciót. Hozzátette: tudja, hogy nehéz az országoknak a légterük szuverenitását átengedni, de szükség van a lépés meghozatalára.

A bővülés másik motorja Budapest lehet, mivel jelentős befektetéseket eszközöltek a magyar piacon, új járatokat indítottak és jó együttműködésük van a Budapest Airporttal – tette hozzá.

A LOT második, SP-LSB lajstromú Boeing 787-9-ese Varsóban. (Fotó: LOT Polish Airlines)

Rafal Milczarski aláhúzta: a LOT Közép-Európa legerősebben fejlődő légitársasága, utasforgalmuk idén átlépi a 10 milliót és Lengyelország kormánya támogatja a légitársaságot abban, hogy folytassa a terjeszkedést a régióban, hogy a LOT legyen a térség első számú légicége.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.