Fontos mérföldkőhöz érkezik péntek délután a Wizz Air, amikor HA-LTI lajstromjellel Budapesten landol a Wizz Air flottájának utolsó Airbus A321ceo típusú repülőgépe – közölte lapunkkal a diszkont légitársaság.
Az így 119 darabosra bővülő flotta egyben korszakváltáshoz is érkezik, hiszen ez a repülőgép lesz az utolsó, amelynek a hajtóműve az eddig elérhető technológiával készült.
Ezt követően már csak az új genrációs hajtóművekkel felszeret, környezetkímélőbb Airbus A320neo típuscsaládba tartozó gépek érkeznek a flottába, megerősítve ezzel a Wizz Air pozícióját Európa legzöldebb légitársaságai között.
Az A321ceo fontos szerepet játszott, hogy a legalacsonyabb költségek mellett a légitársaság a legbiztonságosabb és leggyorsabban növekvő légitársasággá váljon.
Az A321neo új generációs hajtóművei és a kabintér iparági referenciát jelentő újításai önmagában mintegy 20 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményeznek (egy ülésre vetítve – a szerk.).
Az új generációs hajtóművekkel szerelt neo-repülőgépek környezetvédelmi szempontból is a világ élvonalához tartoznak: zajterhelésük és nitrogén-oxid-kibocsátásuk közel 50 százalékkal alacsonyabb a korábbi modellekéhez képest. Ennek is köszönhető, hogy az A320neo és a gépcsalád többi tagja a világ leghatékonyabb keskenytörzsű repülőgépeivé váltak.
A Wizz Air flottája nemcsak az egyik legzöldebb, hanem az egyik legfiatalabb is. Világszerte a 100 repülőgépnél nagyobb flottával rendelkező légitársaságok között a Wizz Air rendelkezik a negyedik legfiatalabb – átlagban 5,43 éves – repülőgépekkel – ez derül ki a svájci légügyi információs- és adatelemző központ, a CH-AVIATON friss adataiból. A modern és megfelelően karbantartott flottát egyben a világ tíz legbiztonságosabb diszkont légitársasága közé is választotta az AirlineRatings.com, a világ egyetlen, a légiközlekedési szolgáltatók biztonságát és szolgáltatásait értékelő szervezete.
A modern flottának köszönhetően a Wizz Air 2019 júniusában is Európa legzöldebb légitársasága lett: utasonként és kilométerenként 57,3 grammos szén-dioxid-kibocsátásával.
A Wizz Air repülőgépeinek károsanyag-kibocsátása az elmúlt években folyamatosan csökkent és a következő években ez a trend folytatódni fog. Az előttünk álló évtizedben a Wizz Air utasainak egy kilométerre vetített CO2 kibocsátása további 34%-kal alacsonyabb lesz.
A Wizz Air jelenleg 119 repülőgépből álló flottát üzemeltet (72 A320ceo, 41 A321ceo és 6 A321neo) és további 273 A320neo, A321neo és A321XLR repülőgépre rendelkezik megrendeléssel az Airbusnál.
A rendelés teljesítése után a flotta darabszáma eléri majd a 300 repülőgépet (idő közben a légitársaság kivonja a régebbi repülőgépeit – a szerk.), amivel a Wizz Air évente 10 000 kolléga foglalkoztatása mellett 100 millió utast lesz képes szállítani.
A rendelés része 20 darab Airbus A321XLR (extra hosszú hatótávú) típus is, amellyel a légitársaság képes lesz 7-8 órás utakat is hasonló üzemanyag-hatékonysággal teljesíteni, mint a rövidebb hatótávolságú társai. A gép nagy hatótávolsága egyben lehetővé teszi, hogy a Wizz Air a hálózatát olyan új útvonalakkal bővítse, amelyeket a jelenlegi flotta nem tesz lehetővé.