A német főváros CDU-s képviselőcsoportja azt javasolja, hogy épüljön mágnesvasút a belváros és az ősszel megnyitandó új légikikötő között.
A párt tartományi elnöke, Kai Wegner az aero.de portál cikke szerint erről pénteken beszélt, miután a Berliner Morgenpost című lap is megszellőztette a terveket. A politikus hangsúlyozta: az október végén átadni tervezett új reptér fenntarthatóságát segítené a vonzó tömegközlekedési alternatíva.
Ismeretes, az NDK-s időkből maradt Schönefeld déli bővítésével létrehozott légikikötőben egyébként már kiépített S-Bahn kapcsolat lesz a nyitástól.
Wegner szavai szerint egy berlini mágnesvasút „világítótornya” lenne a városnak, hiszen csaknem zajtalan, miközben környezetbarát közlekedési eszköz.
A bejelentett elképzelés szerint nem a Sanghajból ismert technológiát, hanem egy másikat valósítanának meg, amely „csak” 150 km/h utazósebességgel közlekedhet, igaz, teljesen automatizáltan.
Előbbi, a kínai megapolisz Putung (Pudong) repterét a várossal összekötő Transrapid mágnesvasút 430 km/h körül „repíti” az embereket a két végállomás között.
A most Berlinnek szánt gyártmányt, a német Max Bögl cégcsoport mágneses elven működő, vezető nélküli járművét (TSB, Transport System Bögl, részletek ide kattintva) 2010-ben kezdték kifejleszteni.
Rekordsebessége 380 km/h, egy járműegység mintegy 120 utas szállítására alkalmas, 12 méter hosszú, 2,85 méter széles, és 2-6 „kocsit” lehet összekapcsolni. A cégcsoport nagy tapasztalattal rendelkezik vasúti területen.
Videó a TSB-ről: