Január 31-e helyett május végéig kell az Indigónak az összes Airbus A320neója hajtóművét lecserélni, az indiai hatóság újabb 4 hónap haladékot adott a légitársaságnak.

A Reuters hírügynökség jelentése szerint azzal indokolta a négy hónapos halasztást a DGCA, hogy az eredeti, január 31-i, rendkívül szűk határidőt direkt azért szabták meg, hogy ösztönözzék a gyors munkavégzést. A légitársaság, illetve a hajtóművek gyártója jó eredményeket ért el, ugyanakkor 135 hajtómű cseréje még mindig várat magára, ezért a DGCA úgy döntött, május 31-ig kitolja a teljesítés határidejét.

Forrás: Airbus

A légitársaság jelenlegi ütemezése szerint március 31-ig minden érintett repülőgépen legalább az egyik hajtóművet kicserélik, míg a második egység cseréje minden repülőn legkésőbb június 30-ig megtörténik.

Az Indigo egyelőre nem reagált a hírügynökség megkeresésére. India legnagyobb légitársasága az Airbus egyik legfontosabb ügyfele, eddig több mint 600 Airbus A320neót rendelt, mindegyiket Pratt & Whittney hajtóművel. Éppen ez okozza most a fejfájást az Indigónak, mivel a hajtóművek sorozatos hibája miatt rendelte el a hatóság minden egység cseréjét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mint arról novemberben beszámoltunk, október 24-én, 25-én és 26-án is volt egy járat, amelynek meg kellett szakítania útját, mert műszaki hiba miatt le kellett álítani a Pratt & Whittney PW1100G áttételes hajtóművet és vissza kellett térni a kiinduló repülőtérre. A DGCA ez után ellenőrzést tartott, majd először csak 16 A320neón rendelt el hajtóműcserét, később az összes Pratt egység lecseréléséről hoztak határozatot. Ez 196 egységet jelent.