A Finnair után a másik nagy skandináv légitársaság is lehetővé tette utasainak, hogy a bioüzemanyag vásárlását támogassák, és ezzel csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátást.
A SAS lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint az alternatív üzemanyag megvásárlására a repülőjegy foglalásával egyidejűleg, vagy a jegy megváltása és az indulás dátuma közötti időszakban van lehetőség.
A társaság blokkokra bontott rendszert dolgozott ki: a repülési időt 20 perces blokkokra osztotta, és ezekre lehet bioüzemanyagot vásárolni. Az ügyfelek a 2019. szeptemberi árfolyamok szerint 10 dollárért, vagy ugyanennyi euróért vásárolhatnak egy blokk bioüzemanyagot, az pedig szabadon eldönthető, hogy a járat teljes hosszára, vagy csak egy részére.
Ezt nem feltétlenül azon a járaton fogják felhasználni, mint amire az utas megváltotta jegyét, de a SAS nonprofit szolgáltatásként kezeli az ügyet, ezért minden befolyó pénzből fenntartható forrásból származó alternatív üzemanyagot vásárol majd.
A légitársaság tájékoztatása szerint az ilyen hajtóanyag ára jelenleg a szűk gyártókapacitások miatt háromszor, négyszer magasabb, mint a hagyományos keroziné.
Ezzel kapcsolatban a SAS leszögezte: csak olyan forrásból vásárolnak, amely nem veszélyezteti az élelmiszer-ellátás biztonságát, a biodiverzitást és a vízbázisokat.
A közlemény szerint a bioüzemanyag a hagyományos kerozinhoz képest 80 százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást, és ezzel segít hozzájárulni ahhoz, hogy a cég 2030-ra 25 százalékkal csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását.
Hasonló kezdeményezéssel élt a Finnair, a légitársaság utasai idén januártól meghatározott összeggel támogathatják a bioüzemanyag vásárlását. Az első járat, amely az utasok felajánlásából vásárolt alternatív üzemanyaggal üzemelt, idén augusztusban szállt fel, a San Francisco és Helsinki közti utat teljesítette.