Módosította az Airbusszal kötött megállapodását a Frontier, az amerikai diszkont cég a 18 darab A319neo-ra szóló megrendelését a nagyobb A320neo-kra váltotta. A legkisebb újrahajtóművezett Airbusból így már csak harminchárom példányra rendelkezik szerződéssel a gyártó, és akár még tovább is csökkenhet ez a szám.

Elsikkadt a dubaji légiszalon nagy bejelentései között, hogy az Indigo Partners rekordméretű, 430 darab A320neo-típuscsaládra szóló szándéknyilatkozatához kapcsolva a résztulajdonában álló Frontier Airlines módosította A319neo-megrendelését.

Az amerikai diszkont, mint megírtuk, a dubaji nyilatkozat értelmében 134 példányt kér majd az A320neo-kból és A321neókból.

Ám eközben a 18 darab A319neo-ra szóló megrendelését A320neo-kra módosította, a korábbi erre utaló nyilatkozatokat megerősítve.

Amint arról tavasszal beszámoltunk, az Avianca szintén inkább a nagyobb neókból kér, és akkoriban a Frontier is azt jelezte, hogy felülvizsgálják az A319neo-ra szóló szerződésüket. Így ezzel a módosítással már 67 darabot várnak az A320neo-ból – ez az Indigo-megrendelésen felül értendő természetesen, tehát összesen több mint 200 új generációs Airbus érkezhet majd a Frontier flottájába a következő évtized közepéig.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A váltással egyébként az A319neo-k összesített megrendelésállománya 33 darabra olvadt, ez alig több mint fél százaléka az A320neo-típuscsaládra szóló igényeknek.

Eddig ötvenegy darabra volt megrendelés, nagyjából párban a nagy konkurens Boeing legkisebb újrahajtóművezett 737-esével, a MAX 7-tel, amelyből pedig ötvennyolcat várnak az üzemeltetők.

Ahogy az Avianca az idén májusban már elállt öt A319neo megvételétől, helyettük A320neo-kat kérve, lehetséges, hogy a folyamat még nem állt meg. A legkisebb újgenerációs Airbus egyébként az idén tavasszal teljesítette szűzrepülését, a típuscsaládból harmadikként a sorban, ám az első forgalomba állásáról még nem érkezett hír.

Ismert, a kisebb keskenytörzsűek kategóriájában versenyez a kanadai Bombardier is az új fejlesztésű Cseries CS300-as modelljével, vagy a brazil Embraer a szintén újrahajtóművezett E-195 E2 típusával. Ezek a 130-150 utas szállítására alkalmas típusvariánsok erős konkurenciát jelentenek az Airbus és a Boeing legkisebb gépeinek, hiszen több példányban keltek el az A319neo-hoz és a 737 MAX 7-hez képest.

Forrás: Airbus