Részben már áll a Cargo City első épületének váza, ugyanis a szerkezetet alkotó betonoszlopok és gerendák egy része a helyére került.

Forrás: Budapest Airport

A Budapest Airport lapunkhoz eljuttatott közlése szerint 2018-ban a légi teheráru szállítási volumene 14,9 %-kal nőtt, megelőzve az utasszállítás teljesítményét is.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren mindösszesen 146 113 tonna érkező és induló teherárut mozgattak meg a tavalyi évben.

A cargo forgalom nagyjából három terület teljesítményéből adódik össze: a kizárólag cargóra szakosodott légitársaságok eredményeiből, az utasszállító gépek rakterében szállított, úgynevezett belly cargóból, valamint az expressz csomagküldő szolgálatok, az úgynevezett integrátorok (DHL, TNT, UPS és Fed Ex) járataiból. Ez utóbbiak különösen az internetes kereskedelem, az e-commerce magyarországi és közép-európai fellendülésének köszönhetően értek el kiváló eredményt.

A légi teheráru szállításban általában olyan árucsoportokat mozgatnak világszerte, amelyek kis tömegűek és nagy értéket képviselnek. Ilyenek például az elektronikai ipar termékei, a mobiltelefonok és a számítógép részegységek, az autóalkatrészek és a gyógyszeripar termékei.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mind a három nagy kategória fajsúlyos gyártói megtalálhatók Magyarországon. Emellett 2018-ban olyan szokatlan szállítmányok is megfordultak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér betonján, mint amilyenek a hazai tenyésztésű borjúk (Izraelbe) vagy a különlegesen drága versenylovak (Kínába és Oroszországba). Az ilyen speciális gondoskodást igénylő szállítmányok továbbítása iránt is egyre nagyobb a kereslet a nemzetközi kereskedelemben.

Forrás: Budapest Airport

„Minden erőfeszítésünket arra koncentráljuk, hogy kihasználjuk Budapest ideális adottságait és Ferihegyet a kelet-közép-európai régió légiáru-logisztikai központjává alakítsuk. Ehhez természetesen meg kell teremteni a megfelelő műszaki, biztonsági és közlekedési feltételeket – ezek a projektek már a megvalósítás fázisába léptek tavaly és az idén sikeresen le is tudjuk őket zárni.” – jelentette ki René Droese, a Budapest Airport cargo- és ingatlan üzletágának igazgatója.

Arról is beszélt, hogy a Budapest Airport szakemberei az idén is folytatják marketing tevékenységüket a Távol-Kelettől Észak-Amerikáig, hogy újabb logisztikai és üzleti partnerek választhassák a magyar főváros repülőterét céljaik megvalósításához.

Nemsokára átadják a BUD Cargo City-t – az idei év második felére elkészül az új, 20 000 négyzetméteres légiáru-kezelő épület, az év végére pedig mellette egy további, 10 000 négyzetméteres speditőr épületet vehetnek birtokba a nemzetközi logisztikai cégek és szakembereik.

A BUD Cargo City-hez csatlakozva megépül 32 000 négyzetméternyi új beton előtér a repülőtér vecsési oldalán, a 2. futópálya közelében, amelyen egyszerre két Boeing B-747-8F típusú teherszállító repülőgépet lehet kiszolgálni. A teljes 2019-es beruházás értéke, amelyet a Budapest Airport finanszíroz, eléri a 15 milliárd forintot (azaz a 46 millió eurót).

Az igényeket jól jelzi, hogy az elmúlt évben naponta akár több alkalommal is rakodtak Ferihegyen olyan teherszállító óriásgépek, mint amilyenek a Cargolux, az Air Bridge Cargo, és a Silkway Boeing B-747-esei, illetve a Turkish Cargo és a Qatar Airways Cargo Airbus A330-as és Boeing B-777F típusú gépei.