A légitársaság virtuális asszisztense, Amelia egyelőre angol nyelvű hangalapú támogatással is képes lesz segíteni, járattörlés és jelentős késés esetén mostantól a magyar utasok is automatikus telefonhívást kapnak.

A Wizz Air új, automatizált hangrobotját annak érdekében teszi elérhetővé, hogy valós idejű tájékoztatást nyújthasson utasainak a járatok törlése, átütemezése és öt órát meghaladó késése esetén. Emellett a légitársaság utasainak továbbra is lesz lehetőségük az online szöveges alapú chatbot használatára.

Amelia, a légitársaság hangrobotja az érintett járatok utasait automatikusan felhívja, majd tájékoztatja a járattal kapcsolatos legfontosabb információkról, valamint útmutatást nyújt a további lehetőségekről.

Fotó: AIRportal.hu

A hívás során az alábbi funkciók állnak az utasok rendelkezésére:

  • Személyre szabott tájékoztatás: Az utasokat a hangrobot a nevük és a járatinformációik alapján szólítja meg, majd három főbb opciót kínál fel számukra: ingyenes átfoglalást a leghamarabb induló járatra, a jegyár 120 százalékos visszatérítését Wizz-pontokban, vagy a befizetett viteldíj 100 százalékos visszatérítését az eredeti fizetési formában.
  • Szállástámogatás: A nem helyi lakosoknak tájékoztatást nyújt a környéken található szállásokról.
  • Kapcsolattartó pontok: Részletesen tájékoztat arról, hogy az utas aktuális repülőtéri tartózkodási helye alapján hol találja meg a legközelebbi illetékest, akitől segítséget kérhet.
  • Kommunikációs csatornák: Emlékeztet arra, hogy a fontos információk a foglalásnál megadott e-mail címen, illetve telefonszámra küldött SMS-ben érkeznek.
  • További segítség: Útmutatás a repülőtéri információs pultokhoz vagy a Wizz Air speciális segélyvonalához.

Annak érdekében, hogy a segítségnyújtás valóban sikeres legyen, Amelia az első kapcsolatfelvételt követő 30 percben újból hívást kezdeményez, amely során az utasok jelezhetik, hogy megoldódott-e a felmerülő problémájuk. A hívások fogadása alapvetően ingyenes, de az utas előfizetési csomagjától függően roaming-díj előfordulhat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Wizz Air azt tanácsolja utasainak: az utasfelvétel során kiemelten figyeljenek arra, hogy az aktuális, pontos telefonszámot és e-mail címet adják meg a rendszer számára. Ezzel biztosíthatják, hogy bármilyen fennakadás esetén azonnal tájékoztatást kaphassanak.

A hangrobot a magyar piac mellett Ausztriában, az Egyesült Királyságban, Lengyelországban, Olaszországban és Romániában érhető el, egyelőre kizárólag angol nyelven.

Amelia hamarosan további nyelveken is megszólal: arab, bolgár, francia, német, olasz, orosz, román, spanyol, ukrán, és természetesen magyar nyelvet beszélő utasait is támogatni fogja.

A légitársaság minapi közleménye emlékeztet: az elmúlt hetekben az időjárás és a légiforgalmi irányító vállalatok kapacitáshiánya alapvetően határozták meg az európai légi közlekedést. Így annak ellenére, hogy szerintük a Wizz Air megfelelően felkészült a szezonra, sajnos elkerülhetetlenné váltak a késések. A légitársaság közölte: mindent megtesz azért, hogy az utasok ebből keletkezett kellemetlenségeit enyhítse.