Május 14-ig meghosszabbította korlátozott menetrendjét a Ryanair, az ír diszkont cég flottájának 99 százaléka továbbra is földön marad, a Wizz Air május 1-től 15 útvonalon indulna újra Lutonról maszkos, gumikesztyűs légiutaskísérőkkel a fedélzeten. A brit kormány viszont két hetes karantén bevezetését mérlegeli a beutazók számára.

A Ryanair hétfői közlése szerint Írországból 13 útvonalon, az Egyesült Királyságból 12 útvonalon tartja fenn a járatokat annak érdekében, hogy a kormányokkal egyeztetve minimális közlekedési kapcsolatok megmaradjanak, arra az esetre, ha valakinek feltétlenül utaznia kell. A járatok töltöttsége rendkívül alacsony.

A Ryanair továbbra is közlekedteti a London (STN) – Budapest járatot.

A repülőgépeiket naponta fertőtlenítik és felhívták az utasok figyelmét, hogy minden tekintetben kövessék a személyzet előírásait. Az alacsony töltöttségnek köszönhetően az utasok közötti távolságtartás a fedélzeten is biztosított a közlés szerint.

Fotó: AIRportal.hu

A Wizz Air visszatér Lutonra május 1-től

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Wizz Air május 1-től azt tervezi, hogy néhány járattal újraindul a londoni Luton repülőtéren lévő bázisa. Mint ismert, a low-cost légitársaság április 24. és 30. között Gatwickre költöztette át megmaradt járatait Luton lezárása miatt.

A magyar kötődésű low-cost légitársaság a járvány előtti mintegy hatvan lutoni útvonalából tizenötön közlekedtetne járatokat májustól.

Ezek a Budapestre, Belgrádba, Pozsonyba, Kassára, Lisszabonba, Tenerifére, Tel Avivba, és nyolc romániai reptérre (Kolozsvár, Konstanca, Craiova, Jászvásár, Szucsáva, Marosvásárhely, Temesvár) közlekedő járatok volnának.

Fotó: AIRportal.hu

A légitársaság közleményében kiemelte, hogy új eljárásokat vezetnek be az emberek közötti távolságtartás biztosítása érdekében, valamint a gépek fedélzetének tisztítására nagyobb hangsúlyt fektetnek, és a gépeket az éjszakai órákban alaposan fertőtlenítik.

Az utasokat arra kérik, hogy online jelentkezzenek be a járatokra, minden szolgáltatást előre vásároljanak meg, hogy a reptéri interakciókat és sorbanállást a minimálisra lehessen csökkenteni, valamint a fedélzeti vásárlások során lehetőleg érintésmentes fizetési technológiákat használjanak.

A repülőgépek fedélzetén a légiutaskísérők számára kötelezővé teszik a maszkok és a gumikesztyűk viselését, az utasoknak fertőtlenítő kendőket osztanak.

Múlt héten megírtuk, hogy május elejétől a Wizz Air több bázisát is újranyitná, köztük a bécsit is. A Wizz Air jelenleg 4-5 gépet, kapacitása 3 százalékát használja. Május elejére az aktív flotta aránya 10 százalékra emelkedik egyes bázisok megnyitásával, 2-3 hónap múlva pedig elérheti akár a 30 százalékot is – a cégvezető múlt héten ismertetett tervei szerint.

A repülőjegyet váltó utasoknak figyelni kell arra, hogy a célország alkalmaz-e korlátozásokat a beutazókkal szemben, beenged-e külföldi állampolgárokat, elrendel-e kötelező karantént.

Az Egyesült Királyságba érkező utasoknak jelenleg nem kell kéthetes karanténba vonulniuk, de Dominic Raab külügyminiszter a napokban tett nyilatkozata szerint az ország kormánya jelenleg tárgyal azokról a javaslatokról, hogy a védekezés második fázisában több európai országhoz hasonlóan kötelezővé tennék ezt.

Korábban beszámoltunk arról is: a minél hamarabbi újraindulás érdekében a Wizz Air bevállalná azt is, hogy gépei kétharmados töltöttséggel, a középső üléseket blokkolva közlekedjenek. A Ryanair vezetője ezt nonszensznek nevezte, utóbb pedig azt nyilatkozta, hogy ha a hatóságok ezt terveznék, akkor fizessék ki a légitársaságoknak a középső ülésekre eső viteldíjat.

Utalvány vagy pénzvisszatérítés: érdemes küzdeni és várni?