Az Airbus hamburgi üzemében kapták lencsevégre a megnövelt maximális felszállótömegű, extra nagy hatótávú A321XLR első példányát, amelyre már a hajtóműveket is felszerelték.

Az MSN 11000-es gyártási sorozatszámú példányt a minap vontatták ki az összeszerelőhangárból, korábbi információk szerint az első példányra CFM LEAP-hajtóművek kerültek.

A prototípus a törzs festése és a földi tesztek után kezdheti meg a gurulópróbákat.

Ezt követően május második felében, vagy legkésőbb júniusban emelkedik levegőbe először a gép az Airbus tervei szerint – az információt a gyártó meg is erősítette az Aerotelegraph portálnak.

Az XLR-változat berepülési programját három tesztpéldánnyal hajtja végre az európai gyártó annak érdekében, hogy a típus 2023-ban forgalomba állhasson.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus A321neo extra nagy hatótávú változatáról itt írtunk bővebben.